Hej Alle
Efter at have luret lidt herinde har jeg nu et par spørgsmål:
1) Jeg har været ved at justere bias-spænding på forstærkeren, men det er ret svært da det er en skod-trimmer der sidder i forstærkeren (single-turn, billig og gammel) - så jeg vil gerne erstatte den med en ordentlig multi-turn trimmer.
Det er dog svært at tyde manualen helt (dårlig printkvalitet), men jeg kan se følgende:
* Fra parts description står der følgende:
VR901a,b (formoder det er et internt navn for denne komponent - VR = Variable Resistor)
RT0006 (reservedelsnavn?)
Semi SR19R-330B (kan jeg ikke gennemskue?)
*Fra diagrammet (tog lidt tid at finde det rigtige sted) vil jeg tro der står 1k8 (det er meget utydeligt).
Så jeg formoder jeg skal bruge en trimmer på 1800 Ohm? (lyder dette rimeligt?).
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen på 1.8K på nettet, men kan man ikke bare bruge en på 2K i stedet for? - hvis man bruger en 20-40 omdrejningers trimmer gør det ikke noget at jeg ikke skal bruge den sidste smule af kapaciteten.
2)Jeg synes jeg har lidt ubalance i kanalerne (venstre er lidt lavere). Jeg vil starte med at skifte ovennævnte trimmere og få indstillet bias korrekt, men hvis ubalancen stadigt er til stede, hvor skal jeg så starte med at lede? (alle kontakter/potmetre er gjort rent med kontaktrens, og de virker alle ok uden skrat ved justering/aktivering).
3) Jeg har lidt summen fra forstærkeren (især når den er ordentlig varm) - jeg formoder det er fra tranformatoren?
Det er ikke alt for slemt - med ryggen til kan jeg ikke høre det 0.5-1m væk, men hvis jeg vender øret til den kan det godt høres...
Kan man gøre noget for at hjælpe på det?
på forhånd tak for hjælpen :)
mvh
Jakob