Tannoy Berkeley HPD 385A

Rosinen i pølseenden

Tannoy Berkeley HPD 385A

Indlægaf Louis » man 4. apr 2011 20:33

Da jeg så den mindste smule luft i budgettet, så jeg mit snit til at købe disse 2 lækre højtalere i den blå.
Tannoy Berkeley HPD 385A er det smukke navn de har bærer.
Ifølge sælger har de fået skiftet membran og kantophæng for ca. 3 år siden. Og så vidt jeg kan se, er det gjort mesterligt.

De stod i Odense, og da man hverken har bil, eller lyst til at transportere dem i tog. Fik jeg min gode ven Søren til at tage ud og hente dem til mig, næste gang han skulle til det mørke Jylland. Søren kom igår...

Efter at have slæbt dem op på 3. sal, afskrækket alle naboerne og afmonteret de store uoriginale, satte vi dem til. Jeg sad med frygt for om min lille Scott kunne klare sådan en 15 tommer enhed.

Men hold k**t, hvor det går godt. Det lyder simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det er en glad man der sidder og lytter i skrivende stund.

Billede

Billede

Billede

:Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Tannoy Berkeley HPD 385A

Indlægaf MDA » man 4. apr 2011 20:56

Tillykke med dem, de ser rigtig velholdte ud :klap:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf r-l-b » man 4. apr 2011 20:59

velkommen til Tannoyhimmelen
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Sorenki » man 4. apr 2011 21:13

Ja Dét er fandme nogle imponerende kasser! - de formidlede smukt og uden nogle problemer fra din Scott - jeg tager hatten af for den combo!
Jeg er glad for at jeg kunne være behjælpelig, og tillykke med dem endnu en gang!

mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Louis » man 4. apr 2011 21:16

Takker og bukker.

Er helt væk i lyden. Tannoyhimmelen er et dejligt sted at være.

Og mange tak for hjælpen Søren!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Gottschalck » man 4. apr 2011 21:35

Hej Louis.
Tillykke med de nye børn og godt at høre at forstærkeren kan trække dem.
Og hvordan spiller de forøvrigt i forhold til hornene?
Sjovt nok var jeg ude at lytte på et sæt magen til for 3 måneder siden.
Det pudsige var at det fungerede mindre godt ude hos sælger, der ligeledes spillede på rør og jeg derfor droppede et eventuelt køb. Senere tænkte jeg at der måtte være noget galt med sælgerens setup og jeg har gentænkt et evt køb en anden gang. Håber nu at kunne høre dine Tannoy en dag.

jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Louis » man 4. apr 2011 21:51

Gottschalck skrev:Hej Louis.
Tillykke med de nye børn og godt at høre at forstærkeren kan trække dem.
Og hvordan spiller de forøvrigt i forhold til hornene?
Sjovt nok var jeg ude at lytte på et sæt magen til for 3 måneder siden.
Det pudsige var at det fungerede mindre godt ude hos sælger, der ligeledes spillede på rør og jeg derfor droppede et eventuelt køb. Senere tænkte jeg at der måtte være noget galt med sælgerens setup og jeg har gentænkt et evt køb en anden gang. Håber nu at kunne høre dine Tannoy en dag.

jesper

Det var da i grunden ligt sjovt. Sælgeren jeg købte dem af skilte sig af med dem, fordi de ikke passede med hans Pioneergrej, det lød vist ikke så godt. Her fungerer det super godt. Forstærkeren matcher dem rigtigt godt, ved ikke hvad der gør det, måske er det den amerikanske lyd, med telefunken rørene, der går godt i spænd med Tannoy lyden? Og forklare sådan noget har jeg ikke rigtigt forstånd på ;)

I forhold til hornene, er der en mere solid bund, og bassen er tør og rigtig lækker. Og en del mere perspektiv. Pluds at du kan gå rundt mellem musikerne ;) Mig og Søren sad og lyttede herhjemme igår, og var ganske imponerede. Så ringede min ven, og hifi sparringspartner, Børge, og fortalte om ideen om at lykke portene på fronten med sokker. Og det prøvede vi så. Og det gav et enormt løft, det var blev endnu mere tørt og lækkert.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » man 4. apr 2011 22:54

For søren da Louis!

TILLYKKE!!!

- Og ja rør og Tannoy kan være rigtig godt!!! Jeg husker endnu en tur til det fynske (for 20 år siden) hvor jeg havde fornøjelsen af at høre et par gold, over en SE 2A3'er på 2 * 3,5 W... WAUVW!!!

Vi må se om vi kan finde ud af noget... :P

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Louis » tirs 5. apr 2011 00:45

Tonni skrev:For søren da Louis!

....

Vi må se om vi kan finde ud af noget... :P

Med venlig hilsen
Tonni

Tonni, du er altid velkommen:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Fredmarantz » tirs 5. apr 2011 01:00

Jeg ønsker dig også tillykke med dem, Louis!

- jeg har jo set dem liggende på "bagperronen" af kurér-bilen - checket ophængene og "sparket dæk" på dem - fine sager! De skal bare lige have en Louis-behandling med frisk olie på kasserne også - de så lidt trætte ud i finéren..

Saftsusemig godt, at de går godt i spænd med Scott Stereomaster 200B :) Sjovt nok, så nævnte jeg den nærliggende mulighed for Søren, da jeg hørte om dem.

Jeg har en god ven, som også har sådan et sæt men nu trænger disse til en reconing :shock: . Før de trængte til det, spillede han på disse højttalere med et ret ok Sony-stacksetup fra de "helvedessorte 80'ere", og dét lød ikke særlig godt - mildest talt. Han har dem vist stadig.

Jeg håber ligeledes, at jeg, når jeg engang får mig slæbt ud af Herning kommunes grænse mod øst, at jeg kan komme til at høre dit set-up også. Det skal nu nok lykkes, da det inden for en overskuelig periode ser ud til, at jeg begynder at få flere "ærinder" i Århus.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Louis » tirs 5. apr 2011 12:02

Fredmarantz skrev:Jeg ønsker dig også tillykke med dem, Louis!

- jeg har jo set dem liggende på "bagperronen" af kurér-bilen - checket ophængene og "sparket dæk" på dem - fine sager! De skal bare lige have en Louis-behandling med frisk olie på kasserne også - de så lidt trætte ud i finéren..

Saftsusemig godt, at de går godt i spænd med Scott Stereomaster 200B :) Sjovt nok, så nævnte jeg den nærliggende mulighed for Søren, da jeg hørte om dem.

Jeg har en god ven, som også har sådan et sæt men nu trænger disse til en reconing :shock: . Før de trængte til det, spillede han på disse højttalere med et ret ok Sony-stacksetup fra de "helvedessorte 80'ere", og dét lød ikke særlig godt - mildest talt. Han har dem vist stadig.

Jeg håber ligeledes, at jeg, når jeg engang får mig slæbt ud af Herning kommunes grænse mod øst, at jeg kan komme til at høre dit set-up også. Det skal nu nok lykkes, da det inden for en overskuelig periode ser ud til, at jeg begynder at få flere "ærinder" i Århus.

Vh
Freddy

Ja Søren sagde godt, at både du og Harvey havde inspiceret dem. Det har netop fået en mild afslibning med korn 120 og en god gang rå linolie, min fortrukne ;) Så nu kommer træet mere til sin ret, men de skal nok have en gang mere, de suger godt.
Scotten klare det simpelthen over alt forventning. Skruer jeg op til klokken 12, er det simpelthen øredøvende højt - stadig godt, men højt.

Og du ringer bare når du skal til Århus - jeg giver kaffen;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Ehapa » tirs 5. apr 2011 19:23

Louis,

Er det El84 rør der sidder i din scott-forstærker?, jeg har hørt og læst flere steder at tannoyerne er et hit med El84,
især PP-amp på ca 15watt, jeg overvejer selv at købe et par HpD/gold men har fået at vide at mine SE på 8watt måske ikke er helt nok.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Louis » tirs 19. apr 2011 08:40

Ehapa skrev:Louis,

Er det El84 rør der sidder i din scott-forstærker?, jeg har hørt og læst flere steder at tannoyerne er et hit med El84,
især PP-amp på ca 15watt, jeg overvejer selv at købe et par HpD/gold men har fået at vide at mine SE på 8watt måske ikke er helt nok.

Hej.

Det er faktisk ECL86, den køre med, og er, hvis jeg ikke husker forkert 2x12. Ind til videre synes jeg det er længe nok. Men jeg tror dog at højtaleren udvikler sig mere med en kraftigere forstærker. Men til gengæld er 8w, måske lige til den lille side. Hvis du bor i nærheden må gerne komme forbi og prøve din amp på dem. Så har vi afgjort det.

Beklager forrreste det sene svar.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Rørgrej » ons 27. apr 2011 12:39

Hej Louis!
Hva´ så? Er du stadig glad/tilfreds med dine nye super-højtalere?
mvh
Søren
Rørgrej

Indlægaf Louis » ons 27. apr 2011 18:39

Rørgrej skrev:Hej Louis!
Hva´ så? Er du stadig glad/tilfreds med dine nye super-højtalere?
mvh
Søren

Hej Søren. Det er jeg, De spiller simpelthen fremragende. Det er som at have fået en hel ny pladesamling (på den gode måde). De spiller lystigt hver dag. Jeg tror aldrig jeg kan gå væk fra Tannoy igen.

Forresten, Beklager jeg ikke har fået dine enhederne sendt endnu. Skal lige huske at få fundet en kasse i morgen. Beklager. Men de kommer. Det lover jeg ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Næste

Tilbage til Højttalere