X-ray skrev:Her nyligt er jeg blevet kontaktet af en ældre herre, som havde gemt mit kort - fra en handel hvor jeg bare var kurér for et par år siden. Den gang havde han det ikke for godt - men igår syntes han at være pænt frisk - dog med nogle fysiske udfordringer..! Jeg kunne jo godt huske ham - mest for det grej jeg nåede at se dengang sidst jeg var dér. Selv er han gammel teknik/lyd entusiast... men det kniber at DIY længere...! Jeg var kaldt hid, fordi han gerne ville ha' mig til at hjælpe med hans forstærker - som han savnede gevaldigt. Han har et par år nu brugt noget nymodens uden Riaa - og dvs at hans pladespiller også bare stod dér..!
Jeg havde lidt god tid - og snakken gik... omkring musikken. Han spillede noget Orgel/Cello - fra spolebåndoptageren, Movic Sound - optaget i den lokale kirke tilbage i 50'erne. Jeg skal love for, at der var lyd på drengen - det lød forbavsende godt ud af de kæmpe hjemmebyggede kasser - monteret med Goodman Axiom. Jeg tror ikke dette grej har været serviceret de sidste 20+ år - og derfor selvfølgelig ekstra overraskende..!
Det bliver spændende - om jeg kan hjælpe ham med, at få forstærkeren til at virke igen... det kunne være sjovt - dernæst trænger hans TD124 sikkert også til den store tur.... selvom jeg tror - for ham - at det vigtigste er, at det bare lige fungerer, sådan at han kan bruge det....!
Ligger nogen inde med et godt KS601 diagram - ud over dem man nemt kan hive fra nettet - så er jeg modtagelig...![]()
Nyd billederne....
Uha - det kom til at trække lidt ud med denne sag... - men igår fik jeg den endelig afleveret. Primært var det driver rørene som var færdige. Der har gennem tiderne været arbejdet/rodet en del på denne forstærker - så meget, at jeg bare måtte checke alle indgreb efter, for at sikre mig at det virkede - og så glemme det med stil karakteren lidt... ellers ville det blive for omfattende...

Som tidligere skrevet - er der ingen af disse sager i top stand - men Holdda' op, hvor spiller det bare helt fantastisk og med en overraskende dyb-dyb 'fløjls' bund...

TD124 var helt ude i skoven i Trim og med flere defekter - men jeg gjorde lidt skruen hér og dér og alle vegne... og så var den dér. Den kom til at spille - og den lød godt med sin Ortofon-520 pick-up. Det var netop, at kunne spille sine Jazz-LP'er, manden savnede... det kan han igen nu efter flere år uden en Riaa - og nu via hans gamle KS601.
Der var nærmest tårer i øjnene, da' han hørte skidtet spille igen.... En glad mand...!
I får et situations-billede fra igår...
Hilsen X-ray.