Skulle der mon findes nogen herinde som kender til kabinettets dimentioner, samt info om hvorledes de spiller?
mvh
Alex
acj1980 skrev:Jeg vil så til forsvar mene at det sandelig også har en hel del at gøre med hvor meget luft højtaleren fysisk kan flytte fra når mellembranen er inderst til den er i max yderstilling, vi kan hurtig blive enige om at en 10 eller 12" spiller væsentlig mere fyldigt da de flytter mere luft, det er nok muligt at der burde ha været bedre filtre i sættet, det skal jeg ikke kunne sige da jeg aldrig har hørt dem, til gengæld har jeg ikke hørt så meget positivt om dem, .
Mht dine Dali kabinetter, så har man med stor sandsynlighed nok gjort noget mere ud af basreflex systemet, netop for at fremme højtalerens data og den mængde luft den skal flytte, hos dali har man kun et reflex rør, og dybden af røret har også en vigtig faktor der spiller ind, nemlig hvor dybt højtaler og kabinet kan arbejde.
Jeg er lidt i tvivl om det du skriver med at gengive lyden så neutralt som muligt, jeg går sandelig udfra at B&O, som så mange andre bruger et delefilter efter de samme principper som alle andre fabrikanter, nemlig at fjerne diskant fra bas enheden, fjerne diskant og bas fra mellemtoneområdet og fjerne bas og mellemtone fra diskantområdet, således at hver enhed har sit eget bestemte frekvansområde, og samlet opfylder alle enheder til sammen normen der udgør det hørebare område dvs omtrent 20hz til 20khz.
Men i øvrigt må jeg formode at kabinettet til den 8" enhed B&O har anvendt svare til det som højtaler fabrikanten har opgivet at den skal sidde i, ta´for eksempel B&O´s RL140/7000, her sidder der 2stk 6.5" bas enheder i, disse klare sig forbavsende godt med ringe tilført effekt og uden at pumpe bas og loudness i.
Men du skal nu alligevel have tak for svaret Allan
mvh
Alex
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster