Jeg ved tæt på ingenting om hifi, så bær over med mig hvis det er dumme spørgsmål

Jeg har lidt blandet gammelt udstyr som jeg prøver at forbinde på enten den ene eller den anden måde.
Jeg har lige købt to Beovox 2600 højtalere på DBA og sat to polede DIN stik på ledningen så den kan sluttes til min forstærker (har to stående og har forsøgt med begge - en Panasonic National RE-7860LBS og en Technics SA-400K) - Når radioen kørerer er lyden nogenlunde fin men hvis jeg sætter pladespiller til (Panasonic SG-3100) er der en frygtelig larm og knitren både når pladen spiller men også når den ikke gør. Jeg har tidligere haft forbundet pladespilleren med phono til jack stik, men det mere korrekte er måske et DIN til phono? Kan det være det der skaber støjen?
Derudover læste jeg mig frem til noget med et ground-cable som burde sidde mellem pladespilleren og forstærkeren? Jeg er ikke helt sikker på hvad det er eller hvad funktionen er?
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe - jeg er skrupforvirret af at læse internet artikler og rode med kabler

- Marie