af spuncut » man 8. aug 2016 23:28
DH220's mere magtfulde forholdermåde overfor strømkrævende højtalere skyldes uden tvivl dobbelt op på udgangstranser. Nogle højtaleres modvilje overfor transienter er ikke noget man kan modkoble sig fra, det kræver open-loop-råstyrke.
Nu har jeg endnu ikke testet dette sæt, men min søns sæt er blevet testet med et udvalg af Scandyna'er samt et antal unævnelige højtalere hvis fabrikat begynder med "D" og har typenumrene 18 MK2, 400, samt nogle mindre 2-vejs af samme herkomst og det er derfra mine oplevelser stammer. Jeg vil så lige tilføje at jeg er en bas/tromme/dynamik-junkie og at min lakmusprøve typisk bliver foretaget med numre som Dave Grusin's "Five Brothers", "Mountain Dance", "Rag Bag" eller med nyere newage/elektronica. Primært drejer det sig nok om at finde et sæt højtalere der yder denne fine forstærker retfærdighed og sådan et sæt er jeg nok ikke lige i besiddelse af på nuværende tidspunkt. Forslag modtages.
Imponerende sag sådan en Alpha VI

Hvordan klarer den sig ift. DH500?
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS