Jeg har længe følt at der skulle ske noget drastisk med mit lille Tandberg setup. Det fylder jo godt op i stuen. Det fyldte faktisk hele den ene væg, og det har det gjort i 10 år nu. Og det var jeg ærligt talt temmeligt træt af.
Det hele har jo drejet sig om at få hørt så meget som muligt af det lækre gamle Tandberg-grej, og den mission er lykkedes til fulde. Og derfor var tiden inde til at 'lande' på et setup, som både lyder godt, og i mit tilfælde ikke længere holdt stuen i skak.
Jeg blev ret hurtigt klar over at min TR2075 byder på 'for mange muligheder', og ville forhindre mig i at komme helt i bund med grejet. Så den er blevet erstattet af min Tandberg TR2045. Den har trods alt kun to højttalerudgange. TR2075 har tre.
Jeg har alle dage (10 år) været fan af Fasett'erne. De spiller altså fantastisk, sin lidenhed til trods. Og så kan de hænge på væggen, og
stadig lyde godt
Så nu består mit Tandberg setup af en Tandberg TR2045 med Fasett'er i både stue og køkken. Og det er jeg rigtig glad for.
P1070561.JPG
P1070565.JPG
P1070566.JPG
Recieveren står på den samme hylde som min pladespiller stod på indtil for nyligt. Helt perfekt, ikke mindst med computeren lige ved siden af. For al musik afspilles nu fra min pc. Inklusive ca 300 lp'er, ca 100 singler og ca 50 bånd.
Jeg må sige at det krævede lidt 'mod' at gå i gang med at sælge ud. Og det tog alligevel noget tid, før der gik hul på bylden, da den første annonce røg i Den Blå Avis.
Når først sådan en beslutning er taget, så vil man jo godt have det afviklet lidt hurtigt. Det tog dog små 6 uger, før det hele var ude. Især højttalerne Tandberg TML3005 er lidt svære, da de ikke umiddelbart kan sendes. De vejer immervæk 40 kg pr stk, så afhentning er eneste mulighed. Alternativt skulle de på en palle, og det kan jeg bare ikke håndtere i min 2V-er på tredje sal
TML3005 blev, ikke overraskende, afhentet af en norsk nordmand fra Norge. Og han var glad, selvom det er en 1000 km køretur, med overnatning i bilen. Det er hardcore folk, de nordmænd
Mit effekttrin, Tandberg TPA3003 A blev også solgt til en nordmand. Til gengæld blev Tandberg TR2075 købt af en sjællænder, så det var ikke ren eksport.
Og nu går jeg bare og nyder mit lille Tandberg setup, i min stue som nu fornemmes noget større end før. Jeg har ikke nogle stakke af grej stående i soveværelse eller klædeskab mere, for 'just in case'. Ellers tak. Jeg har skåret helt ind til benet, og det var et godt træk.
Det har været vældigt interessant at høre så meget forskelligt Tandberg grej, lige her i stuen. Men jeg bliver hurtigt træt af alt for store højttalere. De kan kun stå et sted i stuen, og især TML3005 fordrede også indkøb af et effekt-trin = mere grej. Drevet af nysgerrighed indkøbte jeg et sådant. Men jeg var godt klar over at det ikke skulle stå her for evigt. Men prøves skulle det da
Er jeg så i mål med mit Tandberg setup nu? Ikke mere end at jeg godt ved at intet er statisk. Jeg har pålagt mig selv et dogme, og det går på at jeg ikke skal have top-modeller igen. Der skal godt nok ikke ske noget i det næste stykke tid. Nu skal det der Tandberg bare nydes.
Go' Tandberg - lørdag

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'.