Tak for de mange relevant (og irrelevante) kommentarer.
Det er blevet klart og godt dokumenteret, at vintage Klipsch-højttalere er en sjældenhed på disse breddegrader. Desto mere grund er der til at glæde sig over det par, der for nu en del år siden dumpede ned i min turban (det var en søgeagent på dba.dk, der klarede det).
Men spilleglæden er i topform i disse dage, hvor jeg har pillet mit hovedanlæg/mine hovedanlæg helt fra hinanden og sat det hele op på ny i diy-hifimøblet, som til lejligheden har fået en sokkel under sig og er meget mere praktisk end på billedet ovenfor(dvs nedenfor).
Jeg har ryddet en del op i strømmen (jeg havde bl.a. praktiske fjernbetjente afbrydere på alle mine fordelerstik), og selv om jeg overhovedet ikke tror på den slags, lyder Sansui AU-9500/Klipsch Heresy I comboen nu bedre end nogensinde. Jeg har også fået indkranset at min Marantz CD-73DX lyder bedre (selv via min Scott Nixon rør-dac) end både Cambridge Trac-1 og en flot Auro CD-afspiller; de to lyder faktisk ret godt.
I morgen skal jeg til klubmøde i den lokale musik- og hifiklub og så må vi se om det moderne setup der er på programmet kan følge med Sansui/Klipsch-comboen:
"Gryphon Diablo 300 m/ DAC, Gryphon Scorpio, Audio Physic Avanti, Studio Connection top-kabler og Mac mini m/ PureMusic". Jeg er ikke sikker på det.

I konkurrencen om, hvormeget der bliver stampet i gulvet til musikken, er det min erfaring, at de nyere anlæg ikke kan være med.
Under alle omstændigheder: mon ikke det snart at tid at holde et Klipsch Heresy I mini-træf her en søndag eftermiddag?
PQR