Louis skrev:Er det så de fundne Kef der spiller nu?
aqrannes skrev:Louis skrev:Er det så de fundne Kef der spiller nu?
Lige præcis. Blev træt af at se på to par højttalere i stuen, så jeg måtte jo vælge. Det blev kef i denne omgang.
Fredmarantz skrev:Jeg har også altid hørt, at man lige skal kunne holde hånden på nettrafoen permanent for at befinde sig i det sunde område (vel at mærke efter et par timers opvarmning). Jeg har dog en Fisher X-100, som er blevet gennemgået af særdeles kyndig rørtech for nogle få år tilbage- og han havde ingen anmærkninger til dette. Den omtalte Fisher udvikler også en noooget lun nettrafo - også så jeg ikke konstant kan holde hånden på den. Jeg ved ikke, om det er et specielt Fisher-syndrom?
Vh
Freddy
rørglad skrev:Hvad måler glødespændingen? Er den over 6,3V skruer du forsyningsspændingen fra en vario ned. Prøv evt. at gå helt ned til 6V.
Tænker at forstærkeren er bygget til 110 V (tidligere standard), men at den nu får lidt mere?
mvh nils
rørglad skrev:Kan ikke sige om det er nok, men det hjælper da til. Og det fine kabinet hjælper jo til at holde på varmen!
Kan du ikke tilvejebringe en lavere netspænding, kan du sætte en blæser på. Blot en lille blæser fra f.eks en PC kan gøre en forskel. Den skal helst udskifte noget luft. Alternativt kan du fjerne kabinettet
Endelig kan du erstatte katode-modstandene (nu 10 Ohm?) på udgangsrørerne med en lidt større modstand og derved hæve bias spændingen.
Og endelig kunne du jo sælge den til mig :)
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster