Her til eftermiddag - og tidligere på ugen - snurrer/snurrede disse 4 nyankomne LP'er.
De er alle købt i Tiger-butikker - og opslaget her er vel mere til info om at købe vinyl dér, end det er specifikt om musikken.
LPer 1. okt 2016.jpg
Fælles for dem er, at de er i solidt cover af kraftigt pap og med pænt tryk (en enkelt endda med det gamle flip-back-cover).
Vinylen er tuuung:180 gram (+ lidt til tror jeg) og helt plane, støjfri flotte europæiske presninger.
Lyden er god på alle de fire skiver. Der har sikkert været noget digitalt inde over i processen, men det går godt.
The Who-pladen er mono som den oprindelig var i 1965, så der er åbenbart en interesse for at holde sig tæt til det originale forlæg. Godt.
Tiger sælger dem for 100,-/stk og det synes jeg er en meget rimelig pris, når kvaliteten er så god.
Musikken:
Marvin Gaye'erne er tidlig (1962 og 1965) og lidt mere "poppet" & mindre Gaye'sk end han blev senere - men umiskendeligt Gaye og rigtig fint.
The Who-skiven er deres debut-LP (i den engelske version) - og det holder max. den dag i dag. Nummeret "My Generation" er selvfølgelig hittet - men flere af de andre numre er mere interessante. Godt at jeg ikke mangler den på reolen mere.
"The Italian Job" er film-musik - komponeret/arrangeret af Quincy Jones (hvorfor jeg købte den). Der er 3-4 fede numre på pladen, men også meget der ikke fungerer alene. De 100,- kan man roligt spare
Tiger sælger vinyl fra disse af deres butikker:
http://www.plademesser.com/liste-over-h ... ger-vinyl/.
Bonus-info: Ejeren af Tiger-kæden lægger gratis lokaler til plademesserne i Absalon Kirke, Vesterbro (han er måske vinyl-interesseret). Næste messe er lørdag d. 8. okt. kl. 11:00 - der er fri entré.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.