Tannoy Berkeley HPD 385A

Rosinen i pølseenden

Re: Tannoy Berkeley HPD 385A

Indlægaf Rørgrej » ons 27. apr 2011 19:45

Hej igen louis!
Det glæder mig at høre. Jeg har selv været stærkt interesseret i Tannoy - men har indtil videre holdt mig til diverse 8" fuldtoner.
mht til Richard Allan - så haster det ikke mere end det "jawer".
mvh
Søren
Rørgrej

Indlægaf Louis » ons 27. apr 2011 21:52

Rørgrej skrev:Hej igen louis!
Det glæder mig at høre. Jeg har selv været stærkt interesseret i Tannoy - men har indtil videre holdt mig til diverse 8" fuldtoner.
mht til Richard Allan - så haster det ikke mere end det "jawer".
mvh
Søren

Der findes jo også ufattelig mange kabinetter der en konstrueret til diverse 8" fuldtoner. Og så findes der jo nok flere 8" fuldtoner en 12" og 15". Så det er jo egentligt nok 8" enheder der er sjovest hvis man gerne vil eksperimentere med forskellige modeller, både indenfor kabinetter og enheder. Men jeg har nu aldrig hørt nogen 8", der gjorde det så godt som Richard Allans.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf kj2005 » lør 20. okt 2012 00:47

Louis skrev:Tannoy Berkeley HPD 385A er det smukke navn de har bærer.

Men hold k**t, hvor det går godt. Det lyder simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det er en glad man der sidder og lytter i skrivende stund.

Forsøger at oplive tråden....du har erfaring med Tannoy . Kan jeg få din vurdering af 10" eller 12" enheder.

...Har købt et sæt fine trækasser 35-40 år (uden Richard Allan enheder) . Volumen ca 53,5L..måske kun til 10".
...rør- og transistor forstærkere trækker AR , JBL og Isophon her.

Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005

Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Indlægaf zaragon » lør 20. okt 2012 08:26

kj2005 skrev:
Louis skrev:Tannoy Berkeley HPD 385A er det smukke navn de har bærer.

Men hold k**t, hvor det går godt. Det lyder simpelthen fantastisk. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det er en glad man der sidder og lytter i skrivende stund.

Forsøger at oplive tråden....du har erfaring med Tannoy . Kan jeg få din vurdering af 10" eller 12" enheder.

...Har købt et sæt fine trækasser 35-40 år (uden Richard Allan enheder) . Volumen ca 53,5L..måske kun til 10".
...rør- og transistor forstærkere trækker AR , JBL og Isophon her.

Mvh. Kim

- er selv bidt af "Tannoy-bacillen" :Skor: - det er fremragende højttalere! Berkeley havde samme enhed som mine Tannoy Arden, men Berkeley et mindre kabinet. Arden står stadig for mig, som et af de allerbedste køb på markedet. Okay - jeg er så heldig nu (synes jeg selv), at jeg har et sæt Buckingham stående - hvis det står til mig, så bli'r de stående til jeg ikke lever mere, og så del mig i 2, så "skænk mig en grav i det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråååååd" :lol:
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Foregående

Tilbage til Højttalere