his067 skrev:B&O 5700 er nogle af de bedste højtalere jeg har hør: Lidt svampede i bassen, men resten er bare rigtigt godt og klart.
Thomas (ældste søn) har mine MS150 som han er mægtigt glad for, men jeg synes at 5700 er bedre.....
cdp skrev:Så er der jo en oplevelse til gode - er der lighed mellem de 2 basenheder - ( SM og M-100 )
HrAndersen skrev:Helt enig med bjerager; det er et rigtig godt match med Celestion mellemtone MF 500 (verdens bedste mellemtone ?) og diskant HF 2000.
B&O lavede jo faktist en variant af 5700. I stedet for den 10" Philips bas og en slavebas satte man en 12" SEAS i og kaldte den Beovox type 6257 leveret primær til Danmarks Radio. Det er ikke noget svampet i den bas.
For at vende tilbage til tråden; Tandberg Studio Monitors. Jeg finder det svært at sammenligne forskellige top højtalers kvalitet i forhold til hinanden. Det handler alt sammen om det rette match. Et sæt kan spille fremragende med en type forstærker for så at miste alt musikalitet med en anden. Det har jeg oplevet flere gange hvor skift af forstærker pludselig får det bedste frem i højtalerne.
Når vi er oppe i toppen af produktionen af de bedste vintage højtaler mærker, er de stort set alle fremragende, det handler kun om det rette match.
Jeg har aldrig hørt et par Tandberg SM, men jeg er ikke i tvivl om at de lyder fantastisk med eksempelvis en Tandberg receiver som de blev konstrueret til.
his067 skrev:B&O 5700 er nogle af de bedste højtalere jeg har hør: Lidt svampede i bassen, men resten er bare rigtigt godt og klart.
Thomas (ældste søn) har mine MS150 som han er mægtigt glad for, men jeg synes at 5700 er bedre.....
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster