Jeg har en rimelig komplet, 49-sider Beocenter-2000 service manual i PDF-format.
Den fylder næsten 15Mb, så jeg ved ikke, om din mail-boks kan klare den ?
Har du lyst at forsøge, kan du sende mig din e-mail adresse i en PB.
Down-side: Den er fransk-sproget , så rigtig bon plaisir med, at læse den
Jeg husker ikke, om Beocenter-2000 har de berygtede røde Roederstein (ROE) elektrolytter, men det er jo nemt at se, når man åbner den.
HVIS den har, så er det et godt sted at begynde, når man har div. problemer med forstærker-kredse i B&O apparater.
I strømforsyningen, på Diagram-2/Kredsløb-8 printet, vil jeg skifte elektrolyt-kondensatorerne: C10, 11, 12, 15, 16, 19, 20, 21 & 22 bare fordi, erfaringen siger mig, at det er en god ide.
For at undgå, at risikere ustabilitet omkring udgangs-forstærker IC'ene på Print-7, hvor de måske kan gå i selvsving og brænde af, vil jeg foreslå, at skifte ALLE elektrolytter på printet.
Jeg ved udmærket, at den form for reparation er som, at skyde med spredehagl.
Man rammer helt sikkert ved siden af, men man rammer også helt sikkert plet.
Da elektrolyt-kondensatorer koster nul-og-nix, mener jeg, det er umagen værd, når man ikke ejer specielle måleinstrumenter til, at undersøge kondensatorerne (ESR-meter)
Grammofonen har en muting-kontakt, der aktiveres ved arm-løft. Hvis den ikke "slipper" kontakten i begge kanaler, når armen sænkes, vil det forårsage manglende lyd i den kanal, der har problemet.
Da apparatet åbenbart er noget medtaget og tillige har båndoptager-problemer, er det måske værd at overveje, om det overhovedet betaler sig, at ofre tid og penge på det.
Som Professionel: Nej !
Som Fritids-fusker: Tja.. 2nd. Juledag skal jo gå med NOGET