Nemlig, syntes altid at kunne genkende den Thorup'ske guitar stil. Og for den sags skynd også trommeslageren Kenn Gudmann.
Fik jeg nævnt bassisten Hugo Rasmussen...
-dog ikke i denne sammenhæng.
møffe skrev:Husker en "koncert" på Rådhus Kroen (nu MOJO) hvor han to minutter inde i første nummer, danser baglæns rundt i en 20Hp.-bøhmand, og skvatter ned fra scenen.
sorenb skrev:Lidt ligesom med Mozarts tur til Great Britain ... han var nødt til at sætte Händel på programmet, ellers gad folk ikke komme ... og derfor findes bl.a. Messias i en Mozart udgave (med klarinetter og KV nummer) KV572 ... han gen-orkestredede Händels musik for at komme en smule til orde ... (lidt sjovt at englænderne betragter Händel som deres egen på trods af hans germanske rødder)
his067 skrev:sorenb skrev:Lidt ligesom med Mozarts tur til Great Britain ... han var nødt til at sætte Händel på programmet, ellers gad folk ikke komme ... og derfor findes bl.a. Messias i en Mozart udgave (med klarinetter og KV nummer) KV572 ... han gen-orkestredede Händels musik for at komme en smule til orde ... (lidt sjovt at englænderne betragter Händel som deres egen på trods af hans germanske rødder)
Det var nu godt nok George III, som bad Wolfgang og Maria Anna om at spille Händel, Johan Christian Bach og Carl Friedrich Abel ved en koncert ved hoffet 19 maj 1764, og Mozart var mellem 8 og 9 år gammel, så han havde ikke megen indflydelse over programmet. Det var nok sådan lidt som når Lars Hug spiller sine gamle hits for kronprinsen og Mary.
Det var iøvrigt i samme periode, at han (Mozart) skrev sin første symfoni...
Og hvis jeg havde levet dengang havde jeg nok også brugt mine penge på at høre Johan Cristian Bach og Carl Friedrich Abel snarere end et par små unger på 13 og 8 år.
KV 572 var et bestillingsarbejde fra Baron von Schwieten i 1789, så jeg tror heller ikke Mozart var særligt engageret i den omskrivning. Den slags arbejde var mere for at han kunne betale sin gæld.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mozart_family_grand_tour#London_.28April_1764_.E2.80.93_July_1765.29
Brugere der læser dette forum: MaxJ og 8 gæster