Jeg er en ung mand fra 1968 der bruger min dagligdag (en stor del faktisk) med at undervise struktører, det man i gamle dage kaldte jord- og betonarbejdere...
I min sparsomme fritid bruger jeg på familie, motion og renovering...
Så når jeg endelig skal have "alene-tid" så er det musik... og naturligvis det/de anlæg der bruges til afspilningen.
Jeg startede i de tidlige 80ere med vinyl, og i start 90erne gik jeg mere over til de blanke skiver... Men mine LPer beholdte jeg, heldigvis...
Jeg tog min gamle passion op for fuld skrue i 2012... Bedre sent end aldrig... Tja, jeg har nok for meget, og skal have noget videre, men kan ikke tage mig sammen til at fravælge... endnu...
Min anden pladespiller, den første, en AKAI, som jeg fik af min mor i fødselsdagsgave, den står hjemme hos hende...
Sat til denne hamrende hyggelige radio, der nu bliver brugt som forforstærker
Dem købte jeg af min grandfætters dreng, der havde overtaget dem fra sin far, som har haft dem fra nye.
Højttalerne har jeg dog kun lånt af netop min grandfætter, på 3. år

Forforstærkeren fra hans anlæg benytter jeg lige nu som preamp for mit mere "moderne anlæg" da den forforstærker trænger til lidt Fransk vask og strygning.
Men der er nu et eller andet ved de pladespillere, der har bidt sig fast...

Et projekt der lige pt er på hylden er udskiftning af den Rega arm på TD 321 til
Men tiden, ak.
Så har jeg også lidt andet...
Som jeg har i reserve...
Meningen var at den skulle have stået sammen med en af pladespillerne i et rum... Men det går vist ikke helt som jeg havde planlagt...

I min lille "lytte"stue står også disse herlige højttalere...
Da jeg i sin tid købte den SONY fulgte disse med
De er heller ikke sat til, men spiller faktisk ganske pænt.
Mvh
Birger