Tannoy Lancaster MG15 renovering.

Rosinen i pølseenden

Re: Tannoy Lancaster MG15 renovering.

Indlægaf Louis » man 13. mar 2017 11:36

Tak for kommentarer - Og dine Ideer Tonni - Jeg tror dog ikke den går herhjemme ;)

Jeg fornemmer det er et rigtig godt Match med Dynaco'erne. Det er sprødt og meget behageligt at lytte til.

Delefilterne er som Søren skriver bygget ind i plastikhus. Der er nogen der skriver at man bør skifte et par komponeneter, men jeg ved ikke om det er noget jeg vil gøre. Andre siger at det det kan gøre mere skade på lyden end gavn. Så i første omgang lader jeg det være.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Sorenki » man 13. mar 2017 11:43

Louis skrev:Tak for kommentarer - Og dine Ideer Tonni - Jeg tror dog ikke den går herhjemme ;)

Jeg fornemmer det er et rigtig godt Match med Dynaco'erne. Det er sprødt og meget behageligt at lytte til.

Delefilterne er som Søren skriver bygget ind i plastikhus. Der er nogen der skriver at man bør skifte et par komponeneter, men jeg ved ikke om det er noget jeg vil gøre. Andre siger at det det kan gøre mere skade på lyden end gavn. Så i første omgang lader jeg det være.

Hvis du synes det lyder godt er der jo ingen grund heller?

jeg tænker også at der er en hvis farer involveret i at åbne det gamle delefilter? - det er vel i så fald en så let opgave at lave delefilteret separat, at man kunne ab-teste uden at rører ved det originale. Er forskellen så markant, kan man jo ind-opererer bagefter :)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Max » man 13. mar 2017 14:04

En virkelig lækker detalje ved de der Tannoy'er er at man kan skifte membran og svingspole ved hjælp af en skruetrækker og en loddekolbe, det tager 15 min.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf Louis » man 13. mar 2017 15:15

Max skrev:En virkelig lækker detalje ved de der Tannoy'er er at man kan skifte membran og svingspole ved hjælp af en skruetrækker og en loddekolbe, det tager 15 min.

Jeg påtænker også at indkøbe et sæt membraner og spoler, og have det liggende hvis det skulle blive aktuelt. Der er nogen der påstår at det er dårligere end det originale - Har det noget på sig eller er det bare pjat?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Max » man 13. mar 2017 20:28

På Tannoy har jeg kun set kantophæng, membran og svingspole som en enhed, det gælder både for bas og diskanten.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf Gottschalck » man 13. mar 2017 21:06

De ser flotte ud. Pænt arbejde. Jeg har indtrykket af at der ikke er ret mange af dem her i DK. Dem vil jeg gerne høre en dag.
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Ehapa » man 13. mar 2017 21:19

Jeg kender et par stykker der har 15 MG Gold, altid dejlige at lytte til, den lille 10er Gold er meget mellemtone orienteret, sjovt nok har den større voice-coil end 15 tommeren 2.5 mod 2 in.

Som andre skriver ville jeg også lade det Originale delefilter være, og sidder mønten løs så køb nogen nye.. mainleytannoy i UK laver nogen udemærket nogen.

Jeg har haft nogen HPD-312 med nye cones fra prestige serien/hard egde, det er de bedste tannoy jeg har haft.
men ville ikke pille ved nogen Originale der fungere fint.

hygge.
Ehapa

Indlægaf Louis » man 13. mar 2017 21:30

Gottschalck skrev:De ser flotte ud. Pænt arbejde. Jeg har indtrykket af at der ikke er ret mange af dem her i DK. Dem vil jeg gerne høre en dag.
Vh Jesper

Du er velkommen Jesper:-) Mg15 er der en del der har. Lancaster Kabinetterne har jeg ikke selv set så ofte herhjemme. Men det skulle være det mest solgte kabinet til mg12 og 15 worldwide.

Ehapa skrev:Jeg kender et par stykker der har 15 MG Gold, altid dejlige at lytte til, den lille 10er Gold er meget mellemtone orienteret, sjovt nok har den større voice-coil end 15 tommeren 2.5 mod 2 in.

Som andre skriver ville jeg også lade det Originale delefilter være, og sidder mønten løs så køb nogen nye.. mainleytannoy i UK laver nogen udemærket nogen.

Jeg har haft nogen HPD-312 med nye cones fra prestige serien/hard egde, det er de bedste tannoy jeg har haft.

hygge.

Du skriver 'Mønten', der skal jeg vidst have en forklaring:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Ehapa » man 13. mar 2017 21:46

Louis skrev:
Gottschalck skrev:De ser flotte ud. Pænt arbejde. Jeg har indtrykket af at der ikke er ret mange af dem her i DK. Dem vil jeg gerne høre en dag.
Vh Jesper

Du er velkommen Jesper:-) Mg15 er der en del der har. Lancaster Kabinetterne har jeg ikke selv set så ofte herhjemme. Men det skulle være det mest solgte kabinet til mg12 og 15 worldwide.

Ehapa skrev:Jeg kender et par stykker der har 15 MG Gold, altid dejlige at lytte til, den lille 10er Gold er meget mellemtone orienteret, sjovt nok har den større voice-coil end 15 tommeren 2.5 mod 2 in.

hygge.

Mønten..money..penge;)
Ehapa

Indlægaf Louis » man 13. mar 2017 22:25

Ehapa skrev:
Louis skrev:
Vh Jesper

hygge.

Mønten..money..penge;)

Haha, jeg troede mønten var noget slang for en eller anden del i enheden :oops: :lol:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Foregående

Tilbage til Højttalere