Snell K

Rosinen i pølseenden

Snell K

Indlægaf Gottschalck » søn 2. apr 2017 10:04

Jeg var lidt heldig her på fora at købe ( tak Verikon) et sæt Snell type K, som er den første udgave af modellen. De formodes er være fra 1983-84, da der er påtrykt en dato fra 1983 på basenhederne. En god ven og expert i rep. af Snell har været så venlig at skifte kantophæng på dem og det er flot udført. Som det måske kan anes fremstår de i rigtig flot stand, men den ene højtaler har en mindre hjørneskade og den vil jeg gerne fikse, men hvordan?

I øvrigt spiller de rigtig rigtig dejligt, men kræver omhu med valg af forstærker. Jeg har prøvet dem på lidt forskellligt og de spiller bedst med en meget mørktklingende forstærker eller noget rør. De spiller med saft og kraft, hvis det kræves og er meget impulsvillige med akustisk musik, trommer og den slags. Også lidt analytiske på den musikalske måde, hvis systemet ikke presses for hårdt. Ret utroligt hvad Snell har fået ud af omhyggelig parring af billige enheder kombineret med et filter og et par kasser.
God søndag.
Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Snell K

Indlægaf bjerager » søn 2. apr 2017 10:14

very nice - Snell af den rigtige slags er også på må-eje-listen
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf hmt » søn 2. apr 2017 11:36

Tillykke det er Snell K i den helt rigtige version med pap-membran. Har spillet på flere sæt tidligere og har altid været glad for dem. Prøv dem i dit store setup, monteret på fødder i den rigtige højde og trukket cirka 1 m ud fra bagvæggen med lidt toe-in. Nogle foretrækker dem faktisk i forhold til Snell A (men med sub).

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt

Lokalitet: 2300S

Indlægaf otto » søn 2. apr 2017 13:21

Super højttaler .. Der virkelig kan noget med den rigtige forstærker .. Havde dem sammen med en audio innovation serie 500 .. Det var et godt match .. Tænker tit på dem..men de blev solgt en gang i 90erne . men kunne godt tænke mig at høre et sæt i dag ...
otto

Lokalitet: viborg

Indlægaf cdp » søn 2. apr 2017 19:05

Hej Jesper
Mht. skaden, - det ligner ægte teakfiner herfra - find en finer der matcher først. Så ville jeg renskære skaden hele vejen rundt, så dybden på spånpladen er synlig. Herefter fyldes skaden med det manglende materiale op, og pudses plant med spånpladen. Jeg bruger polyesterspartel pga. hurtig hærdning. En anden mulighed, kunne være træstøv iblandet hvid lim. Det er vigtigt bunden er helt plan, før de tilpassede finer-stykker limes på. Til sidst pudses overgange og skade til, og lakeres/olieres.
- og tillykke med købet..
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Gottschalck » man 3. apr 2017 14:06

Jeg arbejder på sagen mht. den finerskade, men jeg tror nu nok det er amerikansk valnød eller noget i den dur.
Tør næsten ikke nævne at mine Snell M spiller dem op på mange punkter og en anelse varmere.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf hmt » man 3. apr 2017 16:40

Mindes at Snell M absolut kræver en sub, mens K faktisk godt kan gå uden. Designet i M skulle også være baseret på A IIIi som reference. Men det er lang tid siden at jeg hørte M. Fedt at have begge sæt stående. Er du på vej til at blive Snell-mand?

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt

Lokalitet: 2300S

Indlægaf Gottschalck » man 3. apr 2017 19:02

Det ved jeg ikke om jeg er, men de 3 sæt jeg har spiller super godt. De små M som ikke kan indgå her på sitet (1996-97) har jeg haft i mange år. De er fast som forstærkertest højtalere. Hvis forstærkeren spiller forfærdeligt på M modellen er det ud med forstærkeren. De er meget kritiske og afslører nådesløst fejl. Mærkeligt at der ikke er flere brugere eller proff folk, der bruger dem som reference, når der skal testes.
Hilsen Jesper

hmt skrev:Mindes at Snell M absolut kræver en sub, mens K faktisk godt kan gå uden. Designet i M skulle også være baseret på A IIIi som reference. Men det er lang tid siden at jeg hørte M. Fedt at have begge sæt stående. Er du på vej til at blive Snell-mand?

Vh
Henrik
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tonni » man 3. apr 2017 21:11

Snell K og M... Hvad er det tredie sæt?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Gottschalck » man 3. apr 2017 22:33

Jeg har faktisk to sæt M!
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tonni » tirs 4. apr 2017 07:30

Åh ja. Sådan... :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Tilbage til Højttalere