Blue Note genoptryk

Analog når det bedst

Blue Note genoptryk

Indlægaf eggers » søn 5. jun 2011 14:34

Jeg er igang med at købe Blue Note (og til dels andre labels som Impulse!, Capitol (Miles), Atlantic, DOXY, Jazz Wax, Verve, Columbia, etc.) genoptryk. De er jo billige! Typisk mellem 11 og 15 euro stykket hernede.

Problemet er fejlraten på disse tryk. Nu har jeg på flere af dem opdaget digital knitren midt i et nummer, et højt klik, eller bulede vinyler. Hvad er jeres erfaringer? Det er altså bøvet at trykke 180g vinyl med sådanne fejl (nogle af dem er helt klart i matricen :roll: ).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Blue Note genoptryk

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. jun 2011 15:37

ja- 180g er ikke et "automatisk" kvalitetsstempel. Nærmere tværtom - synes jeg har hørt nogel stykker efterhånden, hvor jeg begynder at tænke på om det blot er endnu et forsøg på at hype ét eller andet, da lyden ikke synes at blive bedre end de originale. Det er nok vigtigst at basismaterialet er i top og det er jo ikke til at vide, hvad der her er brugt som basismateriale.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Edge » søn 5. jun 2011 15:42

Af de få nye plader jeg har købt har jeg bla. fundet metalspåner og hår støbt ind i vinylen. ikke en kvalitet der er værd at smide penge efter. En Boston LP er så diskant præget at den er tortur at lytte til.

så hellere købe brugt, lidt ridser er til at leve med.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Louis » man 6. jun 2011 13:09

De der blue note genoptryk har jeg købt en enkel af, og det var ikke så godt. Men jeg er egentligt meget godt tilfreds med Jazz Wax Records. Det er fine plader, og synes ikke jeg har oplevet fejl på nogle af dem. De er vist også trykt DMM.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Tilbage til Grammofoner