Diagram:
spuncut skrev:Fredmarantz skrev:Den har jeg aldrig set før. Man kan i hvert fald ikke undgå at danne sig en mening om dens udseende - men det kan man jo med så mange ting. Jeg er ikke helt vild med det, dog. Men kommer vi til "hækken" - så er det jo en anden sag. Det ser ud til at der er masser af "jern" og gode rør (bortset fra det punkterede Ensretterrør) - Det er øjensynligt Km1'ere (Blackburn) i forhåbentlig og øjensynligt god stand. Pre-delen skærmet af for strømforsyning - og i det hele taget nydeligt opbygget. Impedansvælgeren - ja...finurlig.
Tillykke med den - Spuncut!!! Den er kommet til gode hænder, er jeg sikker på.
Vh
Freddy
Hej Freddy
Hvad fronten angår, syn's jeg at den har præcis det "rigtige" look. Stuevenligheden ift. dagens minimalistiske tendenser er helt klart diskutabel, men nu er jeg aldrig helt kommet ud af 60-70'erne og har derfor ikke rigtigt noget den kan clashe med.![]()
MVH Henning
spuncut skrev:møffe skrev:Er ret sikker. skal jeg kikke efter...?
Det haster ikke, jeg må hellere lige få et overblik over hvad der skal bruges. Forøvrigt er den hentet nede i dit "hood".
Det er en EL84, pp, ul med driver og katodyn i form af 6AN8A (ECF82?). Hver forforstærker består af en 6EU7-dobbelttriode(Tungsol) og en 6AU6-pentode(Daystrom by Mullard).
møffe skrev:...
Så må jeg se at få strammet lidt op på grænsekontrollen igen...
Fredmarantz skrev:355V/360V på EL84'erne - er det ikke lidt vovet?
Vh
Freddy
spuncut skrev:hmmm...
man starter med at attenuere indgangssignalet (R1 og R2) for derefter at forstærke det igen med et ekstra trin (ift. andre rørforstærkere). Ikke lige sådan jeg ville ha' gjort, da det nødvendigvis må medføre ekstra støj.
spuncut skrev:Kunne man ikke gøre V1B til en fast del af phonoforstærkeren. Altså V1A-udgang til V1B indgang. V1B udgang til pos. 2 på omskifteren. Fjerne indgangsspændingsdelere. Forbinde pos. 10 på omskifter til volumenpotmetret ?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster