af ralphandersen » ons 29. mar 2017 08:51
Tannoy MOnitor Gold 12.jpg
Da jeg havde været til træf for første gang, blev jeg grebet af den hellige ild og købte et sæt Monitor Gold 12" i den blå avis. Efter nogle ugers frydefuld planlægning og forumlæsning hvor Chatsworth lukkede kabinetter og Onken-kabinetter var på banen (og horn og transmissionslinjer var i mine drømme), besluttede jeg mig for et basreflekskabinet på 150l. Indkøb af plader, porte og dæmpning blev foretaget og efter et par ugers snedkerarbejde om aftenen og i weekenden, kunne jeg i går præsentere den let overraskede familie for mit femte sæt højttalere (men nu skal jeg altså også have solgt de Jealvox).
Jeg har ikke fortjent hende, hun sagde bare: "Hvor er det godt at se at du er optaget af noget" og "nej, hvor lyder de godt".
De står i mdf, men de skal fineres i oregon pine i påsken.
Nå, nu satte bastrommen i Brian Eno og Harmonias "Almost" ind....

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.