Den optager!
Fint Gunnar

, så var det jo relæet der var problemet.
Nu er jeg halvvejs med at skifte Frako-elektrolytterne ud, så det arbejde gør jeg nok færdig.
En god ide iflg. andre forum, nogle skriver endda at det er standart at skifte disse lytter ud
på Studer maskinerne.
Det indebærer at jeg har lagt billet ind på et kalibreringsbånd og et wow-flutter meter på ebay.
Det kunne være, at jeg eller andre har noget liggende hvis auktionen på Ebay smutter.
Bla. denne ældre tyske sag.
http://www.radiomuseum.org/r/techn_phys ... er_me.htmlJeg har gemt lidt oplysninger på min computer omkring, hvad jeg gerne skulle have liggende på lager af testbånd
til 1/4 tomme spolebåndoptager.
Følgende testbånd/aligmenttape har jeg liggende:
1 stk. BASF Bezugsband, calibration tape 6.3 mm. (1/4 ``) , 38.1 cm/s , 35 uS (microSek.)
DIN 45513 Blatt 2, IEC Publication 94-2.
Serienummer for aligmenttape er : 869876 og det er det samme for udskriften på
seddel med dataer på dette bånd (lavet med en blækprinter med grøn skrift).
Iøvrigt følger der en seddel med på kalibreringen på play siden, på en Otari MTR 12.
1 stk. BASF Bezugsband, calibration tape 6.3 mm. (1/4 ``) , 19.05 cm/s , 70 uS (microSek.)
DIN 45513 Blatt 3, IEC Publication 94-2.
Serienummer for aligmenttape er : 714426 og det er det samme for udskriften på
1 stk. BASF Bezugsband, calibration tape 6.3 mm. (1/4 ``) , 38.1 cm/s , 50+3180uS(microSek.)
IEC Publication 94-2.
Serienummer for aligmenttape er : 874913 og det er det samme for udskriften på
Dog er det spolet op på en større spole samt lagt i en BASF Studio Master 911 box.
Til sidst Gunnar, vil jeg sige at din billedserie er et flot stykke arbejde
Men da jeg er tidl. tekniker, savner jeg en logbog over maskinen, dvs.
en bog som fortæller " Antal Timer den har kørt, Position/Boardnummer , Fejl , Service/Hvad der er udskiftet og Dato for Service " .
Men dette kan du jo tænke over om du vil lave en sådan bog.
Held og lykke med at få det sidste på plads med bla. opjustering af din spolemaskine
Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.