Det var nu ikke helt skævt og egnede sig godt til fester.
(kunne nu godt have tænkt mig at have været med til at forberede den photo-shoot, som du har afbildet

Vh
Freddy
Torben skrev:Han hed Herb Albert ...
Torben skrev:jeg mødtes med ham da han spillede med Miriam Makeba i Tivoli Varieteen, efter forestillingerne sad vi ofte med ham og fik et glas hvor han så spillede den fineste Bossa Nova (Sivuca var Brasilianer) efter Tivoli skulle han i øvrigt til USA hvor han skulle spille med Harry Belafonte.
Torben skrev:Han hed Herb Albert -og besøgte i øvrigt DK - spillede med succes i Falkoner Centret, det hele hed i øvrigt "Herb Albert and his Tijuana Brass.
sorenb skrev:Torben skrev:Han hed Herb Albert ...
altid diverterende når du lader dit vids lys skinne, og her endda oplyse om en ellers inkognito silueta, og følgelig aldrig rigtigt anerkendt![]()
Han hed Albinoni - og var italiener - ligesom Luigi Malerba, der i den modernistiske "Slangen" beskriver en vaklende virkelighedsoplevelse, registreret af den neurotiske jegfortællere (firmærkehandler i Rom), hvor man tilstadighed er i tvivl om, hvorvidt han virkelig har spist sin kone. Særligt er det et oplivende moment da jegfortælleren sidder i sin Fiat 600, ved stranden, i heden, kiggende på alle badegæsterne, og i ventetiden opfinder den åndelige sang (jegfortælleren går til korsang). Den åndelig sang gør jegfortælleren istand til, at holde tone længere end nogen anden - desværre for jegfortælleren, er dirigenten ikke tilsvarende åndeligt anlagt, og synes, til jegfortællerens store frustration, ikke at værdsætte, hvor længe tonen blev holdt, i bogstaveligste forstand, uhørt længe ...
Det er ganske virtuost, hvordan det åndelige, helt transparent bliver flettet ind i det iøvrigt oplysende, og man lige pludselig oplever sig hensat til Tivoli, i kultur elitært selskab:Torben skrev:jeg mødtes med ham da han spillede med Miriam Makeba i Tivoli Varieteen, efter forestillingerne sad vi ofte med ham og fik et glas hvor han så spillede den fineste Bossa Nova (Sivuca var Brasilianer) efter Tivoli skulle han i øvrigt til USA hvor han skulle spille med Harry Belafonte.
Inspireret heraf, har jeg selv forsøgt mit udi en tilsvarende åndelighed, og besøgte Columbia's 30th Street Studio i New York dengang i marts/april 59, sad ind med Bill (Bill var kaukaser), og fik en berigende dialog om modalitet, indimellem afbrudt af Jimmy og Paul (herligt humør de to har), og ganske spændende at høre hans meninger om Russell, senere skulle han jo arbejde sammen med Scott, der jo på tragisk vis omkom i en automobilulykke (nogen der er bekendt med hvilke automobilmærke? man vil jo nødigt lade sig befordre i en mekanik med de aner!).
Det hele snurrer nu, måske jeg alligevel skulle have dristet mig til at foreslå "et glas" (ikke "bunden af en flaske"), dengang i 59 ...
Fredmarantz skrev:Skægt med Herb Alpert. Han blev populær herhjemme og måske i det hele taget - mon ikke ca. 1969 eller der omkring? - det var et friskt pust med nogle lidt mere kvikke (dog stadig "pæne") versioner af bestående hits - og instrumentalt med den friske trompet.
Det var nu ikke helt skævt og egnede sig godt til fester.
(kunne nu godt have tænkt mig at have været med til at forberede den photo-shoot, som du har afbildetMen på det tidspunkt var jeg vel knap klar til sådan noget :-) )
Vh
Freddy
Anders skrev:
Strandvaskeren skrev:Anders skrev:
Jeg ved ikke om jeg finder det passende, her få dage efter en ophidset alkoholdebat, at du sådan uden videre poster et billede af en ung pige der roder rundt på gulvet med en flaske fordi hun ikke kan stå på benene!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster