Fredmarantz skrev:Jeg har 2 og kan melde lidt til dig senere, hvis du synes (det gør du jo nok) :-)
Vh
Freddy
Fredmarantz skrev:Fredmarantz skrev:Jeg har 2 og kan melde lidt til dig senere, hvis du synes (det gør du jo nok) :-)
Vh
Freddy
Louis og Henrik, jeg har nu lyttet lidt på min ene af de to i øvrigt identiske SME 3009R, som jeg har. Jeg må sige at jeg ikke rigtigt kan skrive noget om lyden, som jeg tror, at I kan bruge. Det lyder jo rigtig fint og der egentlig ikke noget at udsætte på noget.
Problemet i disse typer af sammenligning af arme, er, at jeg jeg ikke bruger samme pick-up
Riaa og opsætning som jer. Desuden står tingene i et andet lokale end jeres. Desuden er det svært for mig (nærmest umuligt) sådan lige at kunne skifte A-B mellem to (næsten) identiske set-up's. Jeg har kun én DL-160, som er den pick-up, som jeg bruger i dette forsøg. Der er mange medspillere i sådan en bedømmelse. Desuden er jeg ikke så "velhørende", at jeg kan sige ret meget om den øverste diskant osv....
Dog kan jeg sige, at min SME3009R - pick-up - værk kombi efterlader lyden "klaverfast" og ret flot og jeg får ingen trang til at korrigere for noget. Dette kunne tyde på, at min armresonans, i dette tilfælde, ligger godt. Jeg kan jo så bare sætte det lidt forkert op og så ryger armresonansen,men det kan man jo ødelægge med enhver god arm.
Tilføjelse: Den tid, det tager mig at skifte pick-up'en over i en standard 3009 - vil nok gøre, at jeg ikke nøjagtigt husker, hvad jeg hørte på den kombination, som jeg lyttede på tidligere. (minimum en times tid med opsætning og det hele.)
Yderligere tilføjelse: Min opsætning til dette forsøg var Strathclyde STD305D - med 3009R samt DL-160 - sat igennem Marantz 7 og videre ud i luften. DL-160 er en high output MC, derfor ingen step-up.
Vh
Freddy
Louis skrev:Så fik jeg sat den ene op til test med den spøjse fatning.....
X-ray skrev:Louis skrev:Så fik jeg sat den ene op til test med den spøjse fatning.....
Præcis sådan som jeg ville beholde den - om den var min - og den måske gode historie ikke forsvinder.
En unik udgave... - bortset lige fra den anden.
"fodre svin med" = "mange af"
Sorenki skrev:Det ser bare bragende godt ud! - og fedt med historien om Ortofon, og vigtigt den blev bekræftet :)
Nu overlader det så bare mig til at løse mysteriet med den forniklede overflale
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster