Så blev der tid til en update. Her til aften har jeg renset og smurt motoren efter anvisninger på Lencoheaven.

Nu ruller den så godt og lydløst, som den kan…Altså den ”ryster/rumler” stadig, når den fx står tændt på et bord. Men går ud fra, det er normalt?
Og så er Ortofon-armen ankommet! Men desværre så den sådan her ud:

Lang historie kort: Elendig indpakning, sælger var ikke til at hugge eller stikke i og jeg fik ingen kompensation. Det endte med den første negative feedback, jeg nogensinde har givet. Anywho, i første omgang har jeg besluttet mig for ikke at købe nyt leje. I stedet har jeg simpelthen bare limet stubben på. Det lader til at virke fint, men nu må vi se.
Hurtigt videre til noget mere opmuntrende. Jeg har nemlig modtaget adaptoren som gør at armen kan monteres, og den passer helt perfekt. Se her:

Som det måske kan anes, er den øverste træplade også blevet skåret. Tallerkenbunden af chassis hviler nu på det andet øverste lag, og der er ca. 2 millimeter luft mellem kanten af chassis og plinten. Lige efter bogen.
Jeg har besluttet mig for selv at strippe chassis med Nitromors og lukke de huller jeg ikke skal bruge med glasfiberspartel. Til gengæld vil jeg gerne have en pro til at lakere den. Jeg håber lidt det kan gøres for nogenlunde de samme penge, som hvis jeg selv skal ud og købe grunder, maling og lak. Er der nogen, der har gode erfaringer med en autolakerer i København?
Knapperne til hastighedsindstilling og tænd/sluk er de originale, som har fået fjernet aluminiumspladerne. Det så ikke helt ud som jeg havde håbet. Derfor har jeg anskaffet dem her i stedet:

De ser lidt mere lækre ud. Desuden har jeg købt nye M2.5 x 6mm skruer til montering af de fire hastighedsindstillinger. De gamle var rustne og grimme. Har købt både sølv og sorte, og så må jeg se, hvad der ser bedst ud.
Hmmm, og så er der finertræ på vej med posten. Det er ”american-walnut-preglued-iron-on-wood-veneer” og skal stryges på med et strygejern

Har for nylig afprøvet det på et andet projekt. Det er rimelig nemt og giver et fint resultat til mit behov. Jeg overvejer pt hvilken form for olie og/eller bejdse, det skal have. Kan uploade et par billeder, når det ankommer.
Go’ weekend.