Her kommer en opdatering:
Efter laaang tids overvejen og søgen efter en løsning på mit arm-lift problem, besluttede jeg mig for at gå efter en original lift. Jeg synes ikke det var fedt at skulle bore i armbasen for at montere fx en Rega- eller en Jelco-lift. Det ville i sidste ende ikke komme til at se helt rigtigt ud. Derfor besluttede jeg mig for at slå til på den her:

En Scandyna 1400 med Ortofon AS212 MK2 arm inklusiv en original og selvstændigt fungerende armlift. Tanken var egentlig, at jeg bare ville snuppe liften og så sælge resten videre. Men jeg er blevet helt vild med dens 80er industrielle atomkraftværk-look. Tjek lige måtten og de orange knapper! Derfor har jeg besluttet mig for at beholde den og shine den op. Og det gav mig jo så en god anledning til at øve mig lidt på at renovere en as 212 arm.
Første skridt blev at adskille og rengøre tonearmen - inklusiv lejer.

Det gik overraskende nemt. Den vipper og drejer nu fuldstændig perfekt med minimum friktion og uden slør. Næste skridt var tonearmens headshell, som en eller anden tidligere ejer har været kreativ med:

Som det ses har den fået boret et ekstra sæt huller samt afkortet gevindstængerne. En god mulighed for at øve mig lidt på at arbejde med glasfiber. Så det gav jeg mig i kast med.
Jeg fandt en dåse spraymaling hos den lokale auto-forretning, som så ud til at være meget tæt på den originale. Den blev testet på en metalplade og viste sig at være spot on.

Derefter blev hullerne gjort klar. Det vil sige, de blev boret så kanten blev konisk og dernæst blev der slebet let over det hele.

Bagsiden blev så blokeret med et stykke plastik og noget tape

Glasfiber blev blandet med en smule medfølgende bindingsmiddel. Jeg påførte med en plastikspartel. Det skal gøres i løbet af ret kort tid, da det størkner hurtigt.

30 minutters tørretid

Så var det tid til sandpapir korn 400 samt 800. Da den var helt glat fik den endnu en tur med glasfiber og efterfølgende sandpapir. Meget vigtigt at gøre dette to, eller måske endda tre gange, da hullerne ellers vil være at se efter man har malet - det lærte jeg på den hårde måde!

Klar til maling

Resultatet efter ca. tre lag maling. Jeg er meget tilfreds. Nye skruer er bestilt. De skal limes fast på finger-liften, da de andre jo er blevet afkortet.
Lidt mere on-topic har jeg modtaget den amerikanske valnød til plinten:
Den er ubehandlet, så jeg har brugt en del tid og overvejelser på at finde den rette efterbehandling af træet og har prøvet med diverse bejdse-blandinger og olier.

Valget faldt på Danish Oil. Et fantastisk produkt, som virkelig får det bedste frem i træet. Bejdse kom til at se for tørt og kedeligt ud i modsætning til olien som gav det liv og den helt rette glød.
Ellers er det kun småting jeg har fået gjort, da jeg har alt for mange pladespiller-projekter i gang. Næste skridt må være at få limet plinten sammen. Og hvis der er nogen, der har et bud på, hvordan jeg bedst åbner den der lift, så kom med det