hess skrev:...
Problemet er, at dette giver mig en helt forfærdelig lyd. Jeg troede først det var det russiske rør i Bellarien, der var dårligt eller defekt. Men efter at have købt og prøvet et andet rør fra Mullard er problemet der stadig. Jeg har også prøvet at tilslutte kablet til tuner-indgangen på min forstærker. Samme problem. Det er som om, at lyden er næsten uden bas og alt for skinger og diskant. Noget ”går tabt” med det lange kabel. Et af de der billige lakrids-snørrebånd-kabler med samme længde giver også dårlig lyd.
Når jeg flytter Bellarien hen til NADen og forbinder den med et kort kabel forsvinder problemet. Med andre ord mener jeg, at årsagen er det lange kabel. Men kan det passe, at det ikke kan lade sig gøre at sende lyden igennem 12 meter kabel, uden det lyder forfærdeligt? Er der mon noget galt med min Bellari? Eller er der noget jeg har overset?
Det er egentlig påfaldende at det er bassen der forsvinder, idet lange kabler i kombination med utilstrækkelig lav fødeimpedans plejer at spise diskanten. Blot en observation

MVH Henning