Hvis man hæver biasstrømmen, så hæver vi vel også det punkt, hvor mulig crossoverforvrængning kunne optræde i en Push-pull forstærker, således at man med forsigtighed kunne fremture med at sige, at forstærkeren arbejdede i klasse A op til et par watt ekstra end i forvejen. Dette ville måske med fine ører kunne høres - især hvis højttalerne brugt til forsøget, er letdrevne, så man ikke kommer ud af klasse-A driften ved normale lytteniveauer.
Om dette for dig er en realitet eller ej, kan jeg ikke give et bud på. Det kunne jo være, at Sansui, som så mange andre fabrikanter, også har haft lidt bøvl med denne forvrængning i de tidlige SS-konstruktioner - så gammel var SS da ikke i starten af 70'erne. Jeg oplever ikke hørbar forskel ved at sænke bias elelr hæve bias, sålænge vi taler om SOA (safe operating area), men den kan nok måles.
Jeg synes at huske, at hvis man kommer crossoverforvrængningen til livs, så vil det først og fremmest være hørbart i mellemtone/diaskantområdet - og altså ikke i øvrebas/mellemste bas, hvor jeg antager "bamsen" ligger begravet

Venligst
freddy