Tonni skrev:Har du givet dem?
Husk MC'erne har deres gummi bag ved spolerne, og spolerne nok ikke er glade for for megen fugt!
Dem skal du måske have frakken af? - Tænker de er pakket ind i tape, for at beskytte mod magnetisk smuds i magnetgabet.
De to midterste gad jeg i øvrigt godt lege med. Især MC201...
Hackenberg skrev:Tonni skrev:Jeg bekymrer mig ikke om det men bruger det gerne på alle pu'er. Jeg tror ikke RC = fugt. Tvivler på at der er vand i da vand og silikone ikke er blandbare.
Hackenberg skrev:Spolerne er lakerede/isolerede.
Fejl i lakken er, efter sigende, en almindelig årsag til manglende forbindelse. Disse problemer opstod før RC var "opfundet".
Faktisk kan silikone medvirke til at holde fugt væk fra flader og metaldele.
bjerager skrev:MC 201 - tjae, den er lidt.... "hidsig", har aldrig rigtigt kunne forlig mig med dem. Sl15q er en dejlig pickup, jeg har to af dem.
AKG P25MD - den er NOS men stiv som et brædt og lyder stygt.
Jeg er kun nået til de indledende øvelser - det er ikke meget dråbe man kan få til at hænge fast på en nål
hmt skrev:… ophænget i værste fald bliver for blødt, så det er lige før at pickuppen kollapser. Men det er måske bare mig der har været uheldig?
Sorenki skrev:Hvordan sikre I, der har erfaring med RC at ophænget bliver som det var meningen fra producenten?
Jeg tænker at ophænget på en pickup jo direkte påvirker compliance (både statisk og dynamisk) og det man får ud på den anden side er måske slet ikke sådan, denne pickup skulle lyde?
hmt skrev:Har prøvet RC på et par PU'ere og min erfaring er at det er svært at dosere korrekt og at ophænget i værste fald bliver for blødt, så det er lige før at pickuppen kollapser. Men det er måske bare mig der har været uheldig?
Vh
Henrik
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster