Tonni skrev:Hvis ikke det er Ohmsk modstand kontra impedans...
Det er ikke ualmindelig en højttaler måler noget mindre Ohmsk, end den impedans den er opgivet til...
Gottschalck skrev:Mon ikke jeg skal undlade det med modstande hen over enheden?
De spiller faktisk fint.
Gottschalck skrev:Den fine basenhed på 5 tommer er en integreret del af frontbaflen og måler 5 ohm. Begge højtalere er fremstillet den 27 august 1965.
Nu spiller de igen og tryllebinder mig ærligt talt med deres fine lyd. De skal sammenlignes med mine Goodmans Maxim snarest.
kj2005 skrev:Gottschalck skrev:Den fine basenhed på 5 tommer er en integreret del af frontbaflen og måler 5 ohm. Begge højtalere er fremstillet den 27 august 1965.
Nu spiller de igen og tryllebinder mig ærligt talt med deres fine lyd. De skal sammenlignes med mine Goodmans Maxim snarest.
Tillykke med dine fine Minette.![]()
Richard Allan leverede en 5" bas, til bagmontering med blå monteringskanter måske fra 1970-71. Dine fra 1965 med papmembraner og den specielle monterings form har jeg aldrig set før.
Mvh. Kim
Gottschalck skrev:Lige et spørgsmål omkring tætning af omtale kabinetter. Jeg har forsøgt at tætne kabinetterne med en gummiliste i falsen mellem kabinetterne og frontbaflen. Men men det hjælper ikke et klap. Jeg har forsøgt at lede efter utætheder, men kan ingen finde. Skal man bare lade den problematik ligge og lade højtalerne spille som de gør eller vindes jeg egentligt noget ved Den tætning?
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster