Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af stereofonien - nu med Tannoy.

Indlægaf Gottschalck » tirs 15. nov 2011 23:20

Ja efter et på måneder med afslutningen på mit speciale - nu Cand. Comm.'er og lidt roderi frem og tilbage med diverse fuldtoner deriblandt Lowther PM 6 og Whaferdale Super 8 - ikke nogen succes, fik jeg endelig besluttet mig for at pille mine Tannoy DTM-8 fra hinanden. Kabinetterne var ikke så kønnne, så de er sendt til opbevaring i haven. Enhederne derimod var fine og så var det jeg tænkte på, om ikke de kunne bruges i mine horn?
Andre har sikkert tænkt de tanker før mig - jeg har overhørt deres tanker - og som sagt så gjort. Enhederne passede perfekt i hullerne og er monteret komplet med de gamle filtre.
Hvad angår lyden fik jeg mig et gevaldig overraskelse. De spiller behageligt med godt styr på bunden og godt med smæk på med rytnisk musik. Lidt monitoragtigt på den behagelige måde kan man sige. Nu skal jeg efter råd fra den gode hornkyndige 'SJ21' rode lidt med dæmpematriale til lige at trimme det sidste, men absolut en utrolig positiv overraskelse. Mange tænker sikkert at det er underligt at jeg stadig gider spille på de grimme gamle horn, men rent akustisk passer de rigtig rigtig godt til vores stue herhjemme og så har de den fordel at man oftest tamper med sine fødder, når der lyttes til musik.

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf r-l-b » ons 16. nov 2011 03:16

jeg ubdrer mig ikke - tannoy og horn er en fin kombination - og klædeligt at den lille enhed bare passede
netop den lidt monitoragtige lyde opblødt af hornets rumlige nærvær er rigtig godt

tillykke med Kandidatgraden
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Elway » ons 16. nov 2011 08:41

Lyden er jo det vigtigste, men visuelt er enheden også et godt match med kabinetternes træ. Et ekstra + :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Tonni » ons 16. nov 2011 09:29

Uha hvor ser det bare godt ud! - Mon man kunne tiltuske sig et billede af helheden?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf mcs_5 » ons 16. nov 2011 15:02

Ja tak! Et helhedsindtryk ville være dejligt.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf his067 » ons 16. nov 2011 15:44

Hej Gottschalk,

Hvad er det for nogle Mørch-dele du har liggende? Jeg leder efter en Chassis-overplade og et flydende ophæng!

VH Frederik

Gottschalck skrev:Næhh dem har jeg stadig.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 16. nov 2011 22:27

Jaja, de der gamle gulvhorn, de ka' noget! Og så kan det meste på ca. 8 tommer fungere fint i dem. Hvad nu med de fine Golden Eight? De kommer vel ikke i skammekrogen nu?

Jeg kan ikke undgår at tænke på om de der Wharfedale fuldtoner blot skulle råmotioneres? Og så er de muligvis blevet stive i ophænget? De ser ellers spændende ud.

Lytter selv til minihorn lige nu. Mikkel havde nogle tyrkisk producerede erstatningsfuldtoner der skulle afprøves, jeg mener at de havde kostet en hund fra nye, jeg er bjergtaget! De muler totalt og aldeles de forskellige Phillips enheder jeg har, helt hen hvor peberet gror. Desværre kan de her enheder ikke skaffes mere. Det har nu iøvrigt aldrig været den store fest med Phillipserne, så nu skal jeg til at finde ud af hvad der kan skaffe mere af det gode ud af hornene.

Jeg kan sagtens forstå du stadig spiller på Voighthorn :thumbsup:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Gottschalck » tors 17. nov 2011 10:48

Hey alle.

Ruben Tak for dit tillykke - varmer altid - og Ja Tannoy kører udemærket må jeg konstatere.

Elway: Tjoe Tannoyenhederne klæder måske birkefineren bedre end mine Golden Eight og konen har efterhånden accepteret de mindre kønne kasser. Normalt elsker jeg funktionalitet og godt design, men med stereo har jeg en brist - betyder ikke så meget her.

Tonni og Mikkel : billeder Ja ja her er de:

Frederik. Mørch! det var engang. Det er byttet med den SPU som du kan se på billederne. Det var nogle armrør som forhåbentlig gjorde glæde andetsteds.

Boptilyoudrop: De fine Golden eight Kommer ikke i skammekrogen - hviler bare lidt sammen med deres 8 tommers venner bag min reol ( der er efterhånden mange!) Jeg har været manisk angst for børnefingre, da min datter på seks og især hendes veninder er nysgerrige. Når der skal danses og holdes børnefest har der været sved på panden. Tannoyenhederne er mere tilgænglige til dagligt brug og sikkert mere holdbare og så spiller de bare fedt.
Det kan godt være at de Whaferdale har potentiale med lidt motion, havde bare ikke tålmodighed. Før øvrigt synes jeg ofte at der kun skal de berømte 5-7 sekunder til at afsløre om noget spiller godt eller ej. Synes bestemt at bassen var god, men der var og er mange problemer i mellemtoneområdet til at det er noget jeg PT. vil rode med, men sjove og fine er enhederne da. Kender godt minihornet, da en anden bruger: S. Sommer spiller på dem og det gør de godt. Sommer spiller i med de små Isophon enheder som ikke ses så tit og han har selv efterlyst noget der er bedre, selvom jeg ikke tror det kan blive meget bedre. Kender forøvrigt ikke dine tyrkiske enheder, men lyder da spændende. Hvordan mon den tyrkiske sound kan karaktiserers? Engelsk-US-Tysk-Japansk eller???

Nå sikken en smøre. Hornene er blevet dæmpet i det øverste kammer efter anbefaling fra SJ21 og det har taget noget af den mellemtone der ender i hornmundingen og som giver en underlig hul lyd. Tannoy enhederne har nu meget potentiale kan jeg høre og kan gå skræmmende dybt og kontroleret. Jeg har hørt flere ting på optagelserne som jeg ikke har hørt før og det lover godt. Det eneste er dog at enhederne er mindre følsomme end Golden Eight.

Her lidt samlet billeder af grejet, som hverken har været dyrt og som har svært ved at vige for andre ting:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Gottschalck tors 17. nov 2011 14:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tube mania » tors 17. nov 2011 12:38

Det er da et par flotte kabinetter og Tannoy enhederne klæder dem...nu få jeg også lyst at prøve sådan nogen. Dynacoen...var det den jeg rodede med...ser ud til den har fået nyt driver-trin.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Tonni » tors 17. nov 2011 14:19

Sikke dejligt setup! Der er flere ting der gør mig nysgerrig! ;)

Er det drivertrin et VTA?
Hvordan lyder det? Har flere gange kikket på det, da der er flere ting der tiltaler mig...

Har du ikke problemer med brum i den T3000? Den står da noget udsat, med alle de nettrafoer i nærheden...

Mange tak for kikket! - Kan sagtens forestille mig, en stille single malt og en frisk bønne!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Gottschalck » tors 17. nov 2011 14:30

Hej Tube og Tonni.
Jo det var den Dynaco du - Kjeld rodede med og det har fået nyt driverboard herfra:
http://www.tubes4hifi.com/
Det er uden sammenligning det bedste der er sket med ST70'eren.
Spiller markant bedre på alle punker og har væsentligt bedre kontrol over tingene. Anbefales ubetinget. Det kører med 3 stk ECC82 istedet for de dødsyge 7199 rør, som ikke er til at opdrive. Jeg brugte en god aften på at instalere det (købt færdigt med komponenter).

MHT Tannoy enhederne er jeg glad for at jeg ikke fik dem solgt. Der var ellers masser af skambud ( som der altid er på DBA)

Med hensyn til T- 3000 trafoen Tonni. Intet brum overhovedet.

Og single malt - altid!
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » man 21. nov 2011 21:46

Så fik jeg endelig kigget på min Philips CD104, da jeg har læst at den kan komme til at spille bedre, hvis man fjerner dette sorte uhyre:

Billede

Og erstatter uhyret med fire lus:

Billede

Så kommer det til at se sådan ud:

Billede

Lyden skulle ifg andre læste fora være noget bedre og det er den heldigvis også. Det hele klinger mere frit og mindre klemt. Især toppen nyder godt af dette tveak. Det er ret nemt at udføre, når man altså lige har spottet hvilke ben, der er hvad på IC'erne.

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » man 12. dec 2011 11:37

Så fik man lige sat en ting på plads! - at flere klassiske apparater ikke nødvendigvis passer sammen.

Inspireret af en anden brugers lyst til at købe en Quad 303 fik jeg lyst til at sammenligne Quad 33/303 sættet mod min rogers Cadet III.

- Ikke så pænt sat op, men det skulle jo også bare prøves. Højtalerne er de velkendte Rogers LS 3-5

Billede

Billede

Billede

Billede

Rogers forstærkeren kæmper normalt noget med Rogers højtalernes dårlige drifteffekt, men alligevel spiller den kombi rigtig dejligt med varme og sjæl og her var tankerne så at Quad sættet med flere kræfter kunne sættes ind. Det var en skuffelse af karat. Hele lydbilledet mister musikalitet og karakter og det hele bliver lidt gråt og kedeligt.
Jeg må sige at jeg var noget overrasket over at quadsættet klarede sig markant dårligere rent lydmæssigt på Rogers højtalerne, men måske andre herinde har samme oplevelse???
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tube mania » man 12. dec 2011 12:21

Det er så smukt man må knibe en tåre... :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Gottschalck » man 12. dec 2011 12:27

Tjoe det skulle da lige være over den kedlige lyd fra Quadsættet.
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri