Hey alle.
Ruben Tak for dit tillykke - varmer altid - og Ja Tannoy kører udemærket må jeg konstatere.
Elway: Tjoe Tannoyenhederne klæder måske birkefineren bedre end mine Golden Eight og konen har efterhånden accepteret de mindre kønne kasser. Normalt elsker jeg funktionalitet og godt design, men med stereo har jeg en brist - betyder ikke så meget her.
Tonni og Mikkel : billeder Ja ja her er de:
Frederik. Mørch! det var engang. Det er byttet med den SPU som du kan se på billederne. Det var nogle armrør som forhåbentlig gjorde glæde andetsteds.
Boptilyoudrop: De fine Golden eight Kommer ikke i skammekrogen - hviler bare lidt sammen med deres 8 tommers venner bag min reol ( der er efterhånden mange!) Jeg har været manisk angst for børnefingre, da min datter på seks og især hendes veninder er nysgerrige. Når der skal danses og holdes børnefest har der været sved på panden. Tannoyenhederne er mere tilgænglige til dagligt brug og sikkert mere holdbare og så spiller de bare fedt.
Det kan godt være at de Whaferdale har potentiale med lidt motion, havde bare ikke tålmodighed. Før øvrigt synes jeg ofte at der kun skal de berømte 5-7 sekunder til at afsløre om noget spiller godt eller ej. Synes bestemt at bassen var god, men der var og er mange problemer i mellemtoneområdet til at det er noget jeg PT. vil rode med, men sjove og fine er enhederne da. Kender godt minihornet, da en anden bruger: S. Sommer spiller på dem og det gør de godt. Sommer spiller i med de små Isophon enheder som ikke ses så tit og han har selv efterlyst noget der er bedre, selvom jeg ikke tror det kan blive meget bedre. Kender forøvrigt ikke dine tyrkiske enheder, men lyder da spændende. Hvordan mon den tyrkiske sound kan karaktiserers? Engelsk-US-Tysk-Japansk eller???
Nå sikken en smøre. Hornene er blevet dæmpet i det øverste kammer efter anbefaling fra SJ21 og det har taget noget af den mellemtone der ender i hornmundingen og som giver en underlig hul lyd. Tannoy enhederne har nu meget potentiale kan jeg høre og kan gå skræmmende dybt og kontroleret. Jeg har hørt flere ting på optagelserne som jeg ikke har hørt før og det lover godt. Det eneste er dog at enhederne er mindre følsomme end Golden Eight.
Her lidt samlet billeder af grejet, som hverken har været dyrt og som har svært ved at vige for andre ting: