Jeg har lært at hvis jeg sætter mig ind i en bil med Freddy, så bliver jeg fattigere på kontoen, men rigere på grej-hylden. Der tegner sig et mønster...

Nå - men turen gik fra Aalborg til Herning først. Freddy ville gerne se det træsvøb jeg havde købt til den Marantz 1060'er jeg netop havde købt af ham. De skarpe øjne godkendte træsvøbet som "imponerende godt lavet" (korrigér mig hvis fejlciteret, Freddy). Det er købt hos Legno-Design i Tyskland (https://www.legno-design.eu/) - der laver til Marantz mm. Jeg købte i udgaven "Gebeizt, Öl, Wachs" (bejdset, olie og voks) - ifølge Freddy det rette valg - dvs ikke lakeret (som også er en mulighed på hjemmesiden). Så - hvis nogen ønsker sig et trækabinet til Marantz, kan Legno-Design lave dem tip-top - og til en noget lavere pris end Pathewings eller originale. Virkeligt flot snedkerarbejde!
Kernen af turen var dog hverken træsvøbet, kaffen, fastelavnsbollerne, Freddy's imponerende JBL'ere, eller afhent af min Marantz 7T (som Freddy havde ført til/fra Arnborg manden for "verifikation" inden ibrugtagning). Men - derimod en fin lille sag der stod i en stue i Horsens. Så afsted henover de jyske stepper til Horsens, hvor en cool fyr og hans ligeledes cool'e hustru tog imod. Han havde simpelthen en Marantz 140 til overs. Havde andre fine ting, men 140'eren skulle videre. Vi tog et kig indeni og kunne konstatere en overvejende original 140'er. Der er lavet lidt recap + LED lys i VU metrene. Det med LED skal jeg lige tænke lidt over - om det ikke skal tilbage til originale stumper. Ellers fin og i et lækkert Pathewings kabinet. Der blev handlet og via Herning hjemover til Aalborg igen.
Den fik lov at spille lidt med 7T'eren - lidt hurtigt sat sammen på gulvet sidst på aftenen. På et par B&W DM4. Virkeligt lækker sound og dejligt at kunne tage 7T'eren i brug. Foto af 140 er fra salgsannoncen - jeg skal lige re-organisere reolen til en mere fast plads.
Tak til Freddy for venlig assistance - der blev talt om mangt og meget i bilen... hygsomt!