Jeg købte engang en samling af Johnny Cash - sange - fordelt 5 CD'er i en nydelig box, for en slik - på en tankstation - da jeg skulle have noget fornuftigt at lytte på på vej til en spillejob langt væk.
Kvaliteten var dårlig - og der var tydelige tegn på, at produktionen var lavet helt hen i skoven. Det var højst sandsynligt piratoptaget ved hjælp af en ok mikrofon - placeret foran et sikkert vellydende monitor/stereoanlæg - og så sejlet ind på en optager og lavet til CD'er efterfølgende. Eksempelvis kunne jeg på et tidspunkt høre en dør smække i optagelsen..

Ligeledes var frekvensomfanget reduceret betragteligt - dynamikken ligeså - livløst tillige - og alle optagelser var behæftet med den dér særlige ambience, som altid hænger ved når man optager på den måde - altså selve "studiets" ambience..
Jeg siger hermend ikke, at linket til Michael Jackson-samlingen her er lavet sådan, men jeg har efterfølgende haft en MEGET kritisk tilgang til de meget billige samlinger over fx 5 Cd'er. (ikke mindst de compilationer/samlinger, som er til salg på tankstationerne rundt om i landet) - det er højst suspekt.

. Ok - prisen fejlede jo ikke noget, så i dette tilfælde fik jeg, hvad jeg betalte for - men til hifi........nope.
Vh
Freddy