Michael Jackson cd'er

Fundamentet for vores passion

Michael Jackson cd'er

Indlægaf NikonSP » man 16. apr 2012 10:54

Jeg har brug for støtte!! :lol:

Mit ældste barnebarn Julius på 5 år spurgte mig: Har du noget med Michael Jackson??

Der blev jeg sat lidt under pres :oops: Jeg har lidt på LP og kun den sidste cd, der blev lavet i forbindelse med
hans 'blev aldrig' sidste koncert. Det hørte vi noget af igår. Drengen var imponeret :OLO: Og når han så siger: Det lyder altså godt på dit anlæg, morfar!! Ja så er en morfar altså bare leveret :Thumpsup: :Thumpsup:

Nu er det så, jeg må gøre noget for at fastholde det gode indtryk af vintage lyd m.m.

Så er der nogen af jer, der har nogle Michael Jackson cd'er til beherskede penge I kan undvære, så er Julius og jeg bare SÅ klar. . . . . :Skor:

Bare send en besked eller whatever

VH
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Michael Jackson cd'er

Indlægaf KlausM » man 16. apr 2012 12:00

Her kan du købe hans fem originale/betydende albums på CD i en billig boks, 30 kr /cd:

http://www.imusic.dk/cd/0886975362127/michael-jackson-2009-the-collection-cd

Så kommer du ikke til kort igen.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Fredmarantz » man 16. apr 2012 17:43

Jeg købte engang en samling af Johnny Cash - sange - fordelt 5 CD'er i en nydelig box, for en slik - på en tankstation - da jeg skulle have noget fornuftigt at lytte på på vej til en spillejob langt væk.
Kvaliteten var dårlig - og der var tydelige tegn på, at produktionen var lavet helt hen i skoven. Det var højst sandsynligt piratoptaget ved hjælp af en ok mikrofon - placeret foran et sikkert vellydende monitor/stereoanlæg - og så sejlet ind på en optager og lavet til CD'er efterfølgende. Eksempelvis kunne jeg på et tidspunkt høre en dør smække i optagelsen.. :Skor: Ligeledes var frekvensomfanget reduceret betragteligt - dynamikken ligeså - livløst tillige - og alle optagelser var behæftet med den dér særlige ambience, som altid hænger ved når man optager på den måde - altså selve "studiets" ambience..
Jeg siger hermend ikke, at linket til Michael Jackson-samlingen her er lavet sådan, men jeg har efterfølgende haft en MEGET kritisk tilgang til de meget billige samlinger over fx 5 Cd'er. (ikke mindst de compilationer/samlinger, som er til salg på tankstationerne rundt om i landet) - det er højst suspekt. :-X :-X . Ok - prisen fejlede jo ikke noget, så i dette tilfælde fik jeg, hvad jeg betalte for - men til hifi........nope.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Cesse » man 16. apr 2012 18:21

Fredmarantz skrev:Jeg købte engang en samling af Johnny Cash - sange - fordelt 5 CD'er i en nydelig box, for en slik - på en tankstation - da jeg skulle have noget fornuftigt at lytte på på vej til en spillejob langt væk.
Kvaliteten var dårlig - og der var tydelige tegn på, at produktionen var lavet helt hen i skoven. Det var højst sandsynligt piratoptaget ved hjælp af en ok mikrofon - placeret foran et sikkert vellydende monitor/stereoanlæg - og så sejlet ind på en optager og lavet til CD'er efterfølgende. Eksempelvis kunne jeg på et tidspunkt høre en dør smække i optagelsen.. :Skor: Ligeledes var frekvensomfanget reduceret betragteligt - dynamikken ligeså - livløst tillige - og alle optagelser var behæftet med den dér særlige ambience, som altid hænger ved når man optager på den måde - altså selve "studiets" ambience..
Jeg siger hermend ikke, at linket til Michael Jackson-samlingen her er lavet sådan, men jeg har efterfølgende haft en MEGET kritisk tilgang til de meget billige samlinger over fx 5 Cd'er. (ikke mindst de compilationer/samlinger, som er til salg på tankstationerne rundt om i landet) - det er højst suspekt. :-X :-X . Ok - prisen fejlede jo ikke noget, så i dette tilfælde fik jeg, hvad jeg betalte for - men til hifi........nope.

Vh
Freddy

Der burde ikke være noget problem med at købe den boks, jeg har den selv og det var en der blev udgivet kort tid efter han døde og der mener jeg at den kostede en 500 kr ca. Så hvis den kan fås nu til langt under halvdelen, så er det jo kun et godt køb :p
Cesse

Indlægaf Roky » man 16. apr 2012 22:28

Hej Harvey

Da jeg selv var en lille kneit (er nu 20) fik jeg nedenstående dobbelt CD. - Tror faktisk ikke jeg var meget ældre end 7-8 år. Det er en samling af 2*20 af hans bedste numre (fra dengang han var på toppen). Den kan du købe i stereostudio til 69 kr http://www.stereostudio.dk/history.html
Har spillet den plade i hundredvis af gange! og den er stadigvæk lige god (og der er ikke ret mange ridser på den.) Dengang udgav han den på guld cd'er (til samme pris som en almindelig!), men det er den nok ikke i dag. Har også de fleste af hans solo-albums, men de er ikke så lette at lytte til som denne.
Vil ikke råde dig til at købe en boks eller almindelige albumudgaver i første omgang. Det her er cremen af cremen ! - Og så kan du glæde ham med at pakke en helt ny skive ud ! - Jeg kan stadigvæk tydeligt huske den dag jeg fik min :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Roky

Lokalitet: Østjylland

Indlægaf NikonSP » man 16. apr 2012 23:17

Hej alle

Tak for jeres ideer og input :thumbsup:

Og ikke for at det skal ende i det store melodramatiske teater, men jeg synes egentlig det er enestående, at sådan en trods alt lille dreng, der sidder og finder ting på YouTube, uden at have nogen som helst forudgående viden falder for den musik/kunstner han hører/ser, simpelthen fordi han synes det lyder super. :RE: :RE:

Jeg må hellere fare ud i horisonten og investere i lidt M.J. cd'er og så gøde drengens gryende musikinteresse. I Michael Jacksons musik er der ihvertfald virkelig ting som skubber hårdt på. Det passer vel egentlig ganske fint til det Marantz/JBL set up, som 'den lille mand' roste forleden. Han har dog en rasende god smag . . . . :lol: :Skor:

VH
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf Sorenki » tors 19. apr 2012 01:32

Harvey - hvis du går et par huse ned ad gaden når de gamle er hjemme, så er der en skuffe på mit gamle værelse (midterste skuffe i kommoden tættest på døren)
der må du gerne hente Michael Jackson History pladen, standen kan jeg ikke huske, men jeg nød den for mange år siden efterhånden. ;)

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf NikonSP » tors 19. apr 2012 07:39

Hej Søren

. . . . . og mange tak for dit venlige tilbud :thumbsup:

. . . . . som jeg desværre ikke kan gøre brug af :(

Jeg var igår i vores lokale fysiske Stereo Studio for, - som foreslået af Roky, - at se om de havde History på hylden. Og det havde de, på golddisc!!!, til 69,95 kr. - den nappede jeg lige :OLO:

Nu er jeg klar til Julius kommer engang her i weekenden. Når jeg så lægger den golddisc på det store Marantz-setup fra 'The golden age' :Thumpsup: , så får han helt sikkert en på opleveren der. . . . :thumbsup:

VH
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Tilbage til Musikken