af Highmass » ons 11. jul 2012 19:13
Hej.
Rigtig mange af Thorens ældre modeller har en kobling i pulleyen. Du kan let checke om det er tilfældet (Som jeg tror at det er) med din. Fjern tallerken og rem, hold på pulleyen og start motoren. Hvis motoren kan rotere, uden at pulleyen gør det, så er det fordi der er en kobling. Meningen med det, er at remmen skal belastes mindre ved opstart. Det er med andre ord, i så fald IKKE en fejl. Hvis du kun har renset pulley, men ikke har rengjort remmen, så vil jeg umiddelbart tro at det er årsagen til at remmen falder af. Start med at vaske remmen grundigt. Selv gør jeg det bare i håndvasken, med masser af rindende vand og håndsæbe. Sørg for at få AL sæben af, inden du tørrer remmen. I de fleste tilfælde vil det være nok. Det kan naturligvis ikke udelukkes at remmen er så træt at den skal skiftes, men oftest er en grundig rengøring nok. Hvis ikke, så kan eksempelvis phonophono i Tyskland sælge dig en uoriginal for mindre end 10€, eller en original for mindre end 30€. De har hurtig levering, og glimrende service.
Mvh. Lars.