X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » tors 12. jul 2012 13:25

Hey..!
Jeg er jo forlængst hoppet på vognen, blandt dem som ønsker, at komme igang med noget OB ;)
Har i den forbindelse for langt tid siden erhvervet mig et sæt ældre Tandberg coax enheder - for Tandberg skulle det jo være. Endelig idag har jeg fået dem prøvet af - om de overhovedet fungerede og det gør de :p .
De ser sådan her ud.... ville gerne have et extra sæt. Så hvis nogen ligger inde med lignende - er jeg interesseret :!:
Billede

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf X-ray » tors 16. aug 2012 23:35

Det bliver med en vis vemod og måske en lille tåre..... - den har virkelig tjent mig i mange år - men jo denne dejlige vario skifter hænder på lørdag...! Den er klar til dig Bop.... - jeg har truffet den svære beslutning og beholder altså den blå B&O som "vi" fik ;) .

Billede

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 17. aug 2012 22:15

X-ray skrev:Det bliver med en vis vemod og måske en lille tåre..... - den har virkelig tjent mig i mange år - men jo denne dejlige vario skifter hænder på lørdag...! Den er klar til dig Bop.... - jeg har truffet den svære beslutning og beholder altså den blå B&O som "vi" fik ;) .

Billede

Hilsen X-ray.

Jeg lover at passe rigtig godt på den. Den kommer vel nærmest til at opleve det som et otium, jeg kommer næppe til at slide så hårdt på den som du har gjort. Men jeg ser godt nok frem til at installere den på herreværelset. Har allerede et par småprojekter på hylden :Thumpsup:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 19. aug 2012 12:18

Tak for i går! Varioen er kommet sikkert hjem. Nu skal vi have noget dårligt vejr så man kan komme på værkstedet :lol:
Og tak for lytteren, jeg tror det var en større receiver du havde i setuppet sidste gang, men det lød som jeg husker det, rent, musikalsk og meget åbent. Selvom der blev snakket en del fik man da alligevel et indtryk udstyret :lol: Desværre fik jeg ikke brugt ørerne så meget da vi fik Yello på, jeg trænger ellers nok til noget musik opdragelse i electronicascenen. :(

Jeg tror det må være den bedste kombination af lydkvalitet og waf jeg har set/hørt, jeg kan godt forstå at du vil holde fast ved det setup.
Boptilyoudrop

Indlægaf mcs_5 » tirs 21. aug 2012 03:37

Tak for visitten fra mig også.

Boptilyoudrop skrev:Jeg tror det må være den bedste kombination af lydkvalitet og waf jeg har set/hørt

Og det kan jeg kun tilslutte mig :cool1:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf X-ray » man 27. aug 2012 00:11

Jeg har i noget tid haft 2 sæt Tandberg TL3520 med defekte kanter stående. Nu er jeg endelig kommet igang med projektet - det første sæt er lavet.
Første gang jeg prøver at skifte kanter - det var ikke så vanskeligt endda ;) .
Det bliver spændende, at få dem monteret i kabinet og så høre om det dur til noget. Det var ikke muligt at finde de "perfekte" kanter.... så disse er en tilsnigelse og umiddelbart sidder de fint :cool1:
Lidt før og efter billeder skal der til....
Billede

Billede

Billede

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Strandvaskeren » man 27. aug 2012 09:27

Nydeligt arbejde.. Er det Rikke's neglelakfjerner du har gang i på billede 2?
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Lokalitet: Hedehusene

Indlægaf Captain Phoenix » man 27. aug 2012 09:54

Strandvaskeren skrev:Nydeligt arbejde.. Er det Rikke's neglelakfjerner du har gang i på billede 2?

Mon ikke det er limen ;)
Anyways: Det ser flot ud, og støvhætterne - "dust caps" - er ikke taget af, som nogle gør/anbefaler (ikke jeg!).
Hvordan centrerede du svingspolen (med et signal gennem svingspolen gætter jeg)?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf MDA » man 27. aug 2012 12:47

Captain Phoenix skrev:
Strandvaskeren skrev:Nydeligt arbejde.. Er det Rikke's neglelakfjerner du har gang i på billede 2?

Mon ikke det er limen ;)

Nu hvor vi er ude i en gætte konkurrence så gætter jeg på det er noget til at fjerne det gamle rester af lim og ophæng ;)

Top notch arbejde klaus :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Strandvaskeren » man 27. aug 2012 15:26

Jeg kan høre at de fleste brugere på forummet her ikke er bekendte med Klaus' fetish for at gå med konens neglelak.. :D
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Indlægaf X-ray » man 27. aug 2012 17:16

Strandvaskeren skrev:Jeg kan høre at de fleste brugere på forummet her ikke er bekendte med Klaus' fetish for at gå med konens neglelak.. :D

Det er rigtigt.. af med alt tøjet og på med neglelakken.... og så ellers bare røre ved nogle skumkanter - det bliver ikke meget bedre :OLO: ;) .

Billede

Jeg skal lige tilføje at lokationen ikke er min egen - og derfor er "neglelakken" også TanteBerg's :D .
Hilsen "Skummerdrengen"
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Strandvaskeren » man 27. aug 2012 17:30

Hædr, så den står på bar røv og neglelak hjemme hos TanteBerg, det lyder som en skummel fest.. :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Indlægaf Boptilyoudrop » man 27. aug 2012 21:03

Ahr-hvad, der er vist kommet noget skurvognsjargong forbi :lol:
Flot arbejde iøvrigt.
Boptilyoudrop

Indlægaf X-ray » ons 29. aug 2012 09:16

Ja... vi må nok hellere komme ind på rette spor igen ;)

Jeg har efterfølgende monteret enhederne i de TL3520 - som jeg overtog fra PQR. De var rigtig pæne i mørk rio-palisander... så det bliver perfekt sammen med min TR2075 :Thumpsup: . De står nu og spiller på "kontoret" - og de spiller som de skal. Jeg har checket de 2 BP-kondensatore i delefilter og de virkede OK. Alt i alt er de blevet rigtig fine at se og høre på :Thumpsup:

Mht. centrering af membran/skumkant - er det gjort med finger-gefühl... den metode tror jeg mest på. Her kan man presse enheden til det yderste - og man fornemmer hurtigt, hvis der er en skævhed!
Den med "tonegenerator" kan jeg ikke se - er til andet end evt. afprøvning af enheden!

Fik lige en Pb med følgende besked... - sådanne kommentare skal bare ud til alle.... :p
Hmm.. Lyden jeg hørte hjemme hos dig og så fundet af den 2075 har efterhånden ført lidt forskelligt med sig. Tandberg er blevet en realitet (også) i vores hjem og jeg må sige jeg kan virkelig godt lide både kvaliteten, designet og selvfølgelig lyden.

Jeg skal igang med et sæt TL5020, hvor enheder ser perfekte ud... men kabinettet ikke for kønt! Kabinet må vente for renovering, indtil at selve højttaler spiller som den skal! Jeg har tidligere "droppet" sådan et sæt - pga. alt for tør/lidt bas... måske pga. nogle pænt stive gummiophæng/kanter! Det "nye" sæt hér - er helt anderledes bløde i kanterne... så det bliver spændende!

Go' dag - Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf larsne » ons 29. aug 2012 12:28

X-ray skrev:Ja... vi må nok hellere komme ind på rette spor igen ;)

Jeg har efterfølgende monteret enhederne i de TL3520 - som jeg overtog fra PQR. De var rigtig pæne i mørk rio-palisander... så det bliver perfekt sammen med min TR2075

Vil det sige at du har 2 sæt TL3520? så er der mulighed for en gang quadrophonia :D
larsne

Lokalitet: Holstebro

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri