Ja... vi må nok hellere komme ind på rette spor igen
Jeg har efterfølgende monteret enhederne i de TL3520 - som jeg overtog fra PQR. De var rigtig pæne i mørk rio-palisander... så det bliver perfekt sammen med min TR2075

. De står nu og spiller på "kontoret" - og de spiller som de skal. Jeg har checket de 2 BP-kondensatore i delefilter og de virkede OK. Alt i alt er de blevet rigtig fine at se og høre på
Mht. centrering af membran/skumkant - er det gjort med finger-gefühl... den metode tror jeg mest på. Her kan man presse enheden til det yderste - og man fornemmer hurtigt, hvis der er en skævhed!
Den med "tonegenerator" kan jeg ikke se - er til andet end evt. afprøvning af enheden!
Fik lige en Pb med følgende besked... - sådanne kommentare skal bare ud til alle....
Hmm.. Lyden jeg hørte hjemme hos dig og så fundet af den 2075 har efterhånden ført lidt forskelligt med sig. Tandberg er blevet en realitet (også) i vores hjem og jeg må sige jeg kan virkelig godt lide både kvaliteten, designet og selvfølgelig lyden. Jeg skal igang med et sæt TL5020, hvor enheder ser perfekte ud... men kabinettet ikke for kønt! Kabinet må vente for renovering, indtil at selve højttaler spiller som den skal! Jeg har tidligere "droppet" sådan et sæt - pga. alt for tør/lidt bas... måske pga. nogle pænt stive gummiophæng/kanter! Det "nye" sæt hér - er helt anderledes bløde i kanterne... så det bliver spændende!
Go' dag - Hilsen X-ray.