X-ray skrev:
Nogen gange kommer uforudset kvalitet ud af en anelse panik, rigtig godt gået Klaus

X-ray skrev:
X-ray skrev:Men en ting et klart... alle kondensatorer lækker kraftigt. Flest af typen 50nF/600WV.
Og det skal lige undersøges nærmere, om den kan bygges/strikkes om til, at kunne køre med 4 ohm HT. Nu er der kun mulighed for, at vælge mellem 8 / 16 ohm.
mcs_5 skrev:Det tror jeg ikke du kan uden at skifte udgangstrafoerne. Japanske forstærkere var normalt kun til 8/16 ohm højttalere dengang (og delvis også senere...).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
X-ray skrev:Ja..Jo.. men prøv en gang at kigge lidt på dette diagram(Trio WX400). Det er desværre den bedste kvalitet, jeg har kunnet finde den i..! Dér kan man se at forbndelsen på trafo'en, faktisk er markeret med 4 ohm - men dog lagt til stel.
mcs_5 skrev:Hvis det diagram passer, kan du tilslutte 4-ohms højttalere mellem en af højttalerterminalerne og stel, med omskifteren stillet til 16 ohm. 4 ohms udtaget er midtpunktet på sekundærviklingen (der er lige mange vindinger fra 4 ohm til stel og fra 4 ohm til 16 ohm). Mærkeligt at vælge en trafo med 4-ohms udtag, og så ikke lave en 4-ohms mulighed.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Bent Egholm skrev:Dumt spørgsmål:
Sker der noget ved at tilslutte 4 ohms højttalere på en rørforstærker der er beregnet til 8 ohms?
X-ray skrev:Jeg troede faktisk at en forkert belastning - havde en større indflydelse på effekten! Hvad sker der så, hvis situationen er omvendt. Altså belastning med 8 ohm - på et 4 ohms udtag![]()
X-ray skrev:Hvem kan først finde et brugbart diagram til TRIO WX-400Burde kunne udløse lidt godt til ganen
![]()
Selv har jeg kun fundet et meget dårligt "affotograferet" diagram!
Brugere der læser dette forum: dissing og 5 gæster