Tube mania skrev:Den skal kunne køre direkte uden Rg modstande...det handler om at justere arbejspunktet rigtig på 1. trin ca 90V på anoden...Dernæst indstille faseplitteren via katodemodsandene til største output...det kan køre..min kan levere 200Vpp med et ECC85.
Jo , det gik med at få liv i din kobling, men vi måtte undlade at sætte ledningen fra ECC83's anode til 6CG7 gitteret og til midtpunktet af de to katodemodstande (derved stelles signalet). Ved at forbinde 6CG7 gitteret (ben2) via 1M modstanden til ben 7 og afkobler med f.eks 0,47uF kom der juice på forstærkningen.ca 210-220Vpp
ca 170v over 100K modstanden til ECC83 gav ca 90V på anoden , med en 820R katode plus 94R til stel. dernæst 39K over begge anoder på 6CG7 0g et 220k pot med et ben på hver anode efter de to 39K og slideren til lodde midtpunktet på de 39K hvor vi gav den gas med 490v. En god måde at balancere de to 6CG7 trioder...ikke min ide. 6CG7 fik de angivne 1K plus de 10K til som katode til stel. belastning 100n/ 100K på anodeudgangene.
Men forvrængningen i koblingen hvor fasesplitteren er afhængig af indgangsrørets arbejdspunkt blev uha-uha 3,335% ved fuld power, i sammenligning med den "selvkørende" fasesplitter, som "kun" gav ca 1,12%. Vi bliver nødt til at ændre lidt ved koblingen, og se om vi kan få forvrængningen lidt ned. En gain på ca 46dB ved den selvkørende fasesplitter, med 12BH7( som jeg godt kan lide) trækker lidt imod den mere stabile "ikke selvkørende" fasesplitter , som så forvrænger mere.
Der må arbejdes lidt med kredsløbet.