[Talk Talk - The colour of spring]
PQR
Cinemad skrev:Et af mine absolut favoritalbum:
I originalversionen, med coveret der kan foldes ud tilen avis i EB størrelse.
pqrannes skrev:RCA "Living stereo" går man vel aldrig galt af?
[Music for non-thinkers; Guckenheimer Sour Kraut Band]
Se evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Guckenheim ... Kraut_Band
PQR
Captain Phoenix skrev:Ja - det er jo godtnok 45 år efter udgivelsen, så man kan sige, at jeg er lidt sent på den.
Men efter at have hørt om den nye Eik Skaiøe-biografi i radioen forleden, fik jeg simpelthen lyst til at anskaffe Steppeulvenes eneste LP: "Hip" fra 1967, for det var lige præcis her - med netop denne LP - at rockmusik på dansk startede!
Og om ikke jeg var så heldig at finde den i Århus netop i samme weekend, jeg skulle dertil for at udflytte én af sønnerne (inkl. hans steroanlæg og pladesamling) til et kollektiv i byen...
Det er godtnok ikke et førstetryk, men vist første genoptryk fra 1970 - Abra Cadabra BP7701med gul etikette.
(Hvis nogle ved mere om dette, så giv lyd. Dead-wax-nummeret er 15269-A/42805-1Y hhv. 15269-B/42806-1Y).
Og det bedste & mest utrolige af det hele: Den er fuldstændig i mint-condition uden ét eneste klik, én ridse eller nogen baggrundsstøj. Selv coveret har kun helt minimale brugsspor.
Fantastisk!!! Ikke mindst når man tænker på, hvad den slags musik ellers må have været involveret i af fester, hash-hygge-rygning og de trip, der er værre.
Lyden er rigtig, rigtig god (studieteknikerne har åbenbart været straight) - og musikken/teksterne holder 100%endnu samtidig med at de er arketypiske tidsbilleder. Flot.
Jeg er bare rigtig, rigtig glad for fundet, der rigeligt er sin pris værd.
Så: hip-hip for Hip!!!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster