Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » fre 26. okt 2012 19:44

Pop, men ikke pop:

Billede

[Talk Talk - The colour of spring]

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf pqrannes » søn 28. okt 2012 21:17

Det blev mig igen.

Hører denne på cd via Scott Nixon rør NOS (no oversampling) DACen:

Billede
[Neil Young: On the beach]

og tænker at det kunne da godt være at man kunne undvære at have grammofoner og vinylplader stående ...

Nah, det var bare pjat, men tanken er da mere realistisk end tidligere; den rør-DAC må være god.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf his067 » fre 2. nov 2012 22:52

Billede

Fantastisk!!!!

"we don't want nothing if it ain't free"
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf pqrannes » ons 7. nov 2012 21:40

Nu denne, sidste uges fund, men i en virkelig ridset version:

Billede
[Blues Anytime: An Anthology of British Blues, vol. 1]

F*** det, hvis der er noget der kan klare ridser, er det vel feeeeeeed blues musik, ikk?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf zaragon » fre 9. nov 2012 14:12

Cinemad skrev:Et af mine absolut favoritalbum:
Billede

I originalversionen, med coveret der kan foldes ud tilen avis i EB størrelse.

...også et af mine favoritalbums! Herlig musik. Ved du forresten, at der lige er udkommet en 40th anniversary edition med nyt mix i stereo og i 5.1 surround? Dertil også det originale mix dengang da.. :thumbsup: Jeg har selv netop købt sættet fra UK, og det er så 1 CD og 1 DVD-audio - har ikke haft tid til at løbe det hele igennem, men den er ret flot. Jeg synes, den er et "must" for os, der er vilde med det album! :OLO: :Skor:

..."really don't mind if you sit this one out!" JO!!! :p
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf pqrannes » man 12. nov 2012 21:33

RCA "Living stereo" går man vel aldrig galt af?

Billede
[Music for non-thinkers; Guckenheimer Sour Kraut Band]

Se evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Guckenheim ... Kraut_Band

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf his067 » man 12. nov 2012 22:43

pqrannes skrev:RCA "Living stereo" går man vel aldrig galt af?

Billede
[Music for non-thinkers; Guckenheimer Sour Kraut Band]

Se evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Guckenheim ... Kraut_Band

PQR

Den ville jeg sgu gerne have!

Men ellers lytter jeg til Donald Fagens nye (på vinyl, selvfølgelig). Fantastisk optagelse og sangene er alletiders (især for os midaldrende mænd).

Billede
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Hip - stadig hip

Indlægaf Captain Phoenix » ons 14. nov 2012 16:11

Ja - det er jo godtnok 45 år efter udgivelsen, så man kan sige, at jeg er lidt sent på den.
Men efter at have hørt om den nye Eik Skaiøe-biografi i radioen forleden, fik jeg simpelthen lyst til at anskaffe Steppeulvenes eneste LP: "Hip" fra 1967, for det var lige præcis her - med netop denne LP - at rockmusik på dansk startede!
Og om ikke jeg var så heldig at finde den i Århus netop i samme weekend, jeg skulle dertil for at udflytte én af sønnerne (inkl. hans steroanlæg og pladesamling) til et kollektiv i byen...
Billede
Det er godtnok ikke et førstetryk, men vist første genoptryk fra 1970 - Abra Cadabra BP7701med gul etikette.
(Hvis nogle ved mere om dette, så giv lyd. Dead-wax-nummeret er 15269-A/42805-1Y hhv. 15269-B/42806-1Y).

Og det bedste & mest utrolige af det hele: Den er fuldstændig i mint-condition uden ét eneste klik, én ridse eller nogen baggrundsstøj. Selv coveret har kun helt minimale brugsspor.
Fantastisk!!! Ikke mindst når man tænker på, hvad den slags musik ellers må have været involveret i af fester, hash-hygge-rygning og de trip, der er værre.

Lyden er rigtig, rigtig god (studieteknikerne har åbenbart været straight) - og musikken/teksterne holder 100%endnu samtidig med at de er arketypiske tidsbilleder. Flot.
Jeg er bare rigtig, rigtig glad for fundet, der rigeligt er sin pris værd.
Så: hip-hip for Hip!!!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hip - stadig hip

Indlægaf kbekke » ons 14. nov 2012 17:03

Captain Phoenix skrev:Ja - det er jo godtnok 45 år efter udgivelsen, så man kan sige, at jeg er lidt sent på den.
Men efter at have hørt om den nye Eik Skaiøe-biografi i radioen forleden, fik jeg simpelthen lyst til at anskaffe Steppeulvenes eneste LP: "Hip" fra 1967, for det var lige præcis her - med netop denne LP - at rockmusik på dansk startede!
Og om ikke jeg var så heldig at finde den i Århus netop i samme weekend, jeg skulle dertil for at udflytte én af sønnerne (inkl. hans steroanlæg og pladesamling) til et kollektiv i byen...
Billede
Det er godtnok ikke et førstetryk, men vist første genoptryk fra 1970 - Abra Cadabra BP7701med gul etikette.
(Hvis nogle ved mere om dette, så giv lyd. Dead-wax-nummeret er 15269-A/42805-1Y hhv. 15269-B/42806-1Y).

Og det bedste & mest utrolige af det hele: Den er fuldstændig i mint-condition uden ét eneste klik, én ridse eller nogen baggrundsstøj. Selv coveret har kun helt minimale brugsspor.
Fantastisk!!! Ikke mindst når man tænker på, hvad den slags musik ellers må have været involveret i af fester, hash-hygge-rygning og de trip, der er værre.

Lyden er rigtig, rigtig god (studieteknikerne har åbenbart været straight) - og musikken/teksterne holder 100%endnu samtidig med at de er arketypiske tidsbilleder. Flot.
Jeg er bare rigtig, rigtig glad for fundet, der rigeligt er sin pris værd.
Så: hip-hip for Hip!!!

Itsi-Bitsi, Claus 8) Sådan en har jeg også:

http://www.discogs.com/Steppeulvene-Hip/release/1238947

De er åbenbart i "høj" kurs. Go' ryger :Skor: og tillykke med den
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Louis » ons 14. nov 2012 18:25

Falder i over endnu et eksemplar mangler den hos mig;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Tonni » ons 14. nov 2012 18:34

Også hos dig Louis?!! Er med i en række... :D
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf kbekke » ons 14. nov 2012 20:43

Kom til at dykke ned i stakken af "Gitte & Flaps" plader:

Billede

De er altid lette at genkende, da coverne ALLE SAMMEN er prydet med Gitte Christensen's autograf i forskellige varianter - og denne her er vist fra enten før eller efter, at "Flap" var inde i billedet.

Det er iøvrigt fuldstændigt ligemeget. Bare en solid skive fra en af rocken's arbejdsmænd - og kaffen er også god!
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Cinemad » tors 15. nov 2012 21:58

Tjahh. Prøvede igen med at uploade billeder, men har ingen held på dette ellers så skamroste Apple produkt.
(Edit: så fandt jeg koden)

Så I må nøjes med henvisningen til coveret af en plade jeg kom til at tænke på tidligere i dag, mens jeg skrev omtaler af decembers film i den lokale biograf.

Vi skal vise Hobitten, og så var det at denne dukkede op i tankerne

Billede

Bo Hansson: Sagan om Ringen snurrer nu bag mig. Ikke min favorit med den gode svensker, men værd at lytte til.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Indlægaf Kim Christensen » søn 18. nov 2012 15:21

Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf kbekke » man 19. nov 2012 00:27

Ikke så tit at jeg køber NYE plader; altså plader som er udkommet I ÅR.

Men den her var alle pengene værd:

Billede

...og det vidste jeg egentlig godt den ville være. En fin lille rundgang i grænselandet mellem Neil Young, REM, America og andet godt from "over there".

Og så får man ovenikøbet "gratis" download med så man også kan høre den i bilen.

;)
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken