EDIT; en af de første med transistorer...

mvh
Tube mania skrev:og fordi jeg har arbejdet på selvsamme fabrik.
Tube mania skrev:Ja...Bop er altid god for en 'malerisk' beskrivelse...men for dævlen
...nu købte jeg en mere...nu må det være slut. Den er bare så lækker ...helt i træ...så er det jeg er solgt...en MONARK SAMARKANT...de er også meget sjældne. Jeg spurgte tyskeren jeg køber dem af hvorledes disse radioer er endt i Tyskland for tyskerne lavede jo masser af fine radioer. Han svarede at hans bror bor i Sverige og når han var på besøg i Sverige købte han altid transistor-radioer og nu mangler han plads. Han synes det er lidt sjovt at han slæber dem til Tysklande og når han sælger nogle ender de som regel i Sverige igen.
Og tak for alle de gode kommentarer![]()
mvh
B&O Vintage skrev:Tube mania skrev:Ja...Bop er altid god for en 'malerisk' beskrivelse...men for dævlen
...nu købte jeg en mere...nu må det være slut. Den er bare så lækker ...helt i træ...så er det jeg er solgt...en MONARK SAMARKANT...de er også meget sjældne. Jeg spurgte tyskeren jeg køber dem af hvorledes disse radioer er endt i Tyskland for tyskerne lavede jo masser af fine radioer. Han svarede at hans bror bor i Sverige og når han var på besøg i Sverige købte han altid transistor-radioer og nu mangler han plads. Han synes det er lidt sjovt at han slæber dem til Tysklande og når han sælger nogle ender de som regel i Sverige igen.
Og tak for alle de gode kommentarer![]()
mvh
som værende herboende eksil-svensker på tålt ophold og med Indenrigsministeriets tilladelse hertil, så er MONARK mest kendt for cykler og knallerter. Senere hen slået sammen med CRESCENT ( cykler også solgt i DK). Jeg har aldrig set en MONARK radio eller transistor før selvom jeg har boet fra baby til 25år i Sverige. Jaha, där ser man, kan altid lära nått av danskdjävlen!
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: liw og 13 gæster