Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf mcs_5 » fre 8. okt 2010 22:57

Der skal ikke være en støvhætte - den ville jo dække for diskanten.

[edit]Men jeg erindrer at have set nogle større Tannoy enheder med noget net som "støvhætte"[/edit]

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Edge » fre 8. okt 2010 23:17

Der er intet pinligt i at man har et netværk der ligger inde med hifi perler, eller man har en lille jyde gemt i maven (krejler). Bliv du bare ved med at opsøge dit netværk, og de andre steder du fnder guldet, vi/jeg nyder alle dine indlæg. :thumbsup:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Gottschalck » fre 8. okt 2010 23:37

Takker.
Jeg bruger måske også nok lidt for meget tid og kroner på alt det udstyr og krejleri, der bliver afprøvet herhjemme. Jeg har efterhånden problemer med plads og har ualmindeligt svært ved at vælge min et par perler jeg bare vil beholde. forøvrigt, hvis man undgår alle de vildt eftertragtet ting der udbydes på Ebay er det stadig muligt at finde nogle fede ting herhjemme.
Har i for øvrigt lige fået lyttet lidt mere til Tannoy højtalerne og de spiller meget luftigt - faktisk lidt hornagtigt med deres hurtige og homogene spillestil. Samtidigt er de lidt mørke og varme i klangen hvilket bare svinger.
Der er sikkert mange der vil sige at det er noget af det dårlige Tannoy har lavet, hvilket bare gør mig mere nysgerrig vedrørende dette mærke.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Louis » lør 9. okt 2010 12:11

Gottschalck skrev:Takker.
Jeg bruger måske også nok lidt for meget tid og kroner på alt det udstyr og krejleri, der bliver afprøvet herhjemme. Jeg har efterhånden problemer med plads og har ualmindeligt svært ved at vælge min et par perler jeg bare vil beholde. forøvrigt, hvis man undgår alle de vildt eftertragtet ting der udbydes på Ebay er det stadig muligt at finde nogle fede ting herhjemme.
Har i for øvrigt lige fået lyttet lidt mere til Tannoy højtalerne og de spiller meget luftigt - faktisk lidt hornagtigt med deres hurtige og homogene spillestil. Samtidigt er de lidt mørke og varme i klangen hvilket bare svinger.
Der er sikkert mange der vil sige at det er noget af det dårlige Tannoy har lavet, hvilket bare gør mig mere nysgerrig vedrørende dette mærke.

Tillykke med dem Jesper. Min gamle ven tilbage i folkeskolen (hvilket kun er en 5 års tid siden havde nogle lignede tannoy, kaldet DMT-10 mener jeg. De var lidt større og så var de grå. Selvom min musiksmag var meget anderledens dengang husker jeg de studie højtalere spille absolut fremragende. Dem lyttede vi meget til sammen, ligeledes med faderens Martin Logan sæt.

Desværre blev hele mulivitten stjålet under et tyveri :'(
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf r-l-b » lør 9. okt 2010 12:33

damn - der kræver noget af en sæk at stikke af med et sæt Martin Logan :-))
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Louis » lør 9. okt 2010 12:54

r-l-b skrev:damn - der kræver noget af en sæk at stikke af med et sæt Martin Logan :-))

Hehe, ja både dem, et sæt tannoy, et sæt b&O 5000 + det løse. Voldsom stor sæk...
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 10. okt 2010 00:22

Den julemand måtte gerne besøge mig til jul... :D

Tillykke med nok et fund!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf r-l-b » søn 10. okt 2010 10:37

Boptilyoudrop skrev:Den julemand måtte gerne besøge mig til jul... :D

siger du tillykke til indbrudstyven ?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf bjerager » søn 10. okt 2010 11:02

Jeg tror ikke helt, det var det han mente, r-l-b ;)
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 10. okt 2010 22:40

r-l-b skrev:
Boptilyoudrop skrev:Den julemand måtte gerne besøge mig til jul... :D

siger du tillykke til indbrudstyven ?

Nøh, men i mit enfoldige hoved er det altså kun julemanden der har sådan sæk af disse realitetsfremmede proportioner, desværre er den vist pumpet op af plasticfantastic skrammel til de små og ikke herrevintageudstyr til de store :lol:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Gottschalck » man 11. okt 2010 21:07

Jeg tør ikke tænke på hvad 'man' skulle gøre hvis det hele var fjernet, men behørig sørgetid ville nok være nødvendigt.

Forøvrigt er der er lige skiftet for 11 Dollars lamper i Luxman trinnet. Håber man kan se det på mine elendige billeder.

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf r-l-b » man 11. okt 2010 22:10

Jesper - vi fornemmer ligesom et svagt lys for enden af tunnelen - dit luxman billede for os til at føles os som de chilenske minearbejdere :lol:
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf Gottschalck » man 11. okt 2010 22:23

He he det har du ret i.
De stakkels minearbejdere er efterhånden ofre for et gigantisk mediestunt. Håber sgu snart at de alle kommer op fra det hul.

- og jeg trænger selv til et nyt camera.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf pqrannes » man 11. okt 2010 22:42

Gottschalck skrev:
- og jeg trænger selv til et nyt camera.

Tjek evt. et Panasonic Lumix LX3 (Leica in disguies) ud (f.eks. på http://www.amazon.co.uk). Jeg knus-elsker mit, og det tager nærmest billeder i total mørke selv uden blitz.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Gottschalck » lør 23. okt 2010 14:30

Forleden havde jeg besøg af Bjerager og det var da hyggeligt, selvom min lille unge krævede noget opmærksomhed.

Vi fik lavet en spændende bytter, som jeg forventer en del af. Jeg vender tilbage med lytteindtryk, når den er trimmet op på Thorens'en. Jeg ved godt at den ikke holder 25 års reglen, men SPU har jo eksisteret i en menneskealder, så mon ikke jeg bliver tilgivet????

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri