Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Cinemad » ons 5. jun 2013 14:13

Her snurrer et fund fra Korskro-markedet for en måneds tid siden:
Billede
Hvalsøspillemændende blev startet af Anders Roland og Steen Rasmussen. De udgav tre album, hvor Østen for Solen er nummer to.
Der var stor udskiftning i medlemmerne i de 7 år gruppen eksisterede. På Øssten for Solen medvirker bl.a. Peter Viskinde, og det er vis Stig Kreutzfeldt, der står for lydteknikken.

Musikken kan vist bedst beskrives som dansk 70'er folkrock. Mere interessant end egentlig godt.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Indlægaf Larsdk » ons 5. jun 2013 21:15

KlausM skrev:
Larsdk skrev: desværre kan jeg ikke i coveret finde hvornår denne indspilning er fra.

Den indspilning har jeg også, mener at den er fra 1969.

Mvh Klaus

Hej Klaus

Tak for info :p

Lars
Larsdk

Lokalitet: Herlev

Indlægaf csso » tors 6. jun 2013 15:59

Jeg var lige et smut i Stereo Studio for sikre mig et eksemplar af "Jøwt" på vinyl.
Her røg den nye Steve Earle og Folkeklubben "Nye tider" med i posen, ligeledes på vinyl.

Folkeklubben må siges at være en dundrede overraskelse! Ikke musikken, den har jo kørt i radioen, men det er simpelthen en topklasse produktion!
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf mcs_5 » ons 12. jun 2013 00:31

Billede

Jeg var til musikskoledag i Sønderborg i lørdags, hvor et "kopiband" spillede. Jeg foretrækker originalen ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Kim Christensen » lør 15. jun 2013 13:18

Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf Captain Phoenix » søn 23. jun 2013 12:09

Der er jo ikke meget klassisk musik i denne tråd - sikkert fordi der ikke snurrer klassisk ret tit.
Heller ikke her - men så alligevel ind imellem.
I går faldt jeg over denne på et loppemarked i Rødovre:

Espansiva1.jpg

Komponisten er danske Carl Nielsen og værket hans 3.die symfoni "Espansiva".
Indspilningen er fra 1965, hvor dirrigenten Leonard Bernstein kom til København for at modtage Sonnings musikpris (for hans indspilning af en anden af Nielsens symfonier - no. 5) og dirigere Det Kongelige Kapel.

Og det er fremragende - intet mindre.
Denne indspilning står stadig efter næsten 50 år uantastet som indspilningen af Nielsens (synes jeg) flotteste symfoni. Har man mere end 10 klassiske værker i sin pladesamling bør denne være at finde (ihvertfald hvis noget dansk skal afspejles).

Danmarks Radio viste på et tidspunkt en udsendelse fra indspilningen af netop denne koncertoptagelse.
Virkelig old school 1965-agtigt: Sort/hvid - 3 kameraer - laaange sekvenser mellem klippene osv.
Lyder død-kedeligt, men er fantastisk. Man kan simpelt hen se og mærke musikernes og - navnlig - dirigentens totale engagement i det de spiller.
I sidste sats er Bernstein i en lang sekvens filmet en face. Han er helt inde i musikken og tårerne strømmer ned af kinder på ham, mens han mere forløser end dirigerer slutningen af symfonien.
Det er så hårene rejser sig på både arme og ben når jeg lytter til finalen selv her mange år efter.

Tjek den hvis du får chancen - både TV-udsendelsen og koncert-optagelsen (der også findes på cd sammen med No. 5 - en vinder-combo).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf henhlars » søn 23. jun 2013 12:39

Meget eng.
Men Carl Nielsen i hænderne på Bernstein er jo ofte en god kombination.
I nyere tid er der Nielsens "den uudslukkelige" dirigeret af Burgos med DR Symfonikerne en sand udfordring til hele ens afspillekæde, hvad den så måtte indeholde.
Dog skal jeg minde om, at man bør tage nogle ricisi en gang imellem, og så vove sig ind og høre klassisk musik "live".
Så bliver man mindet om, hvad det hele drejer sig om.
En raspende soloviolin, et ensemblespil i kontrabasserne osv.
Det ER oplevelse.
Radiohuset giver anledning til ganske rimelige priser på disse oplevelser.
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars

Lokalitet: 2990 Nivå

Indlægaf his067 » søn 23. jun 2013 13:06

Fra The Observer:

"More evidence that wine-tasting is influenced by context was provided by a 2008 study from Heriot-Watt University in Edinburgh. The team found that different music could boost tasters’ wine scores by 60%. Researchers discovered that a blast of Jimi Hendrix enhanced cabernet sauvignon while Kylie Minogue went well with chardonnay."

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2013/jun/23/wine-tasting-junk-science-analysis
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf mickr » man 24. jun 2013 02:16

For en nysepareret en denne plade måske lidt hård kost:
skriftestol15.jpg
men på den anden side også ganske forløsende...

Her bliver MANDEN eddermaneme sat på plads på den mest afskyelige, selvretfærdige måde; så systematisk at hun/bevægelsen udhuler enhver sympati fra moderne ører. Damn det har været svært at finde et ben at stå på dengang, for de stakkels langskæggede gutter i hønsestrik, der forsøgte at navigere nogenlunde helskindet i sådanne farvande.

Fra skriftestolen lyder budskabet kort fortalt: har du et "vedhæng" er der, pr. default, kun én vej, når regnskabet skal gøres op, og det er sydpå på det varme tog!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf mcs_5 » ons 3. jul 2013 01:50

Årets Kløften-høst:

Billede

Der var kun et band, med mindre jeg overså nogen, der solgte plader. Hvad går der galt?

Ikke verdens mest seriøse musik, men de var skide sjove live, så jeg købte deres plade. 2*180g fandt jeg ud af, da jeg kom hjem :cool1:

Bandet er "Von Dü", og musikstilen er reggae (sagde de selv).

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf spuncut » fre 12. jul 2013 00:30

Der er alt for få poster omhandlende Secret Oyster i denne tråd.
Secret Oyster: Live in the USA 2007
Billede
Hvad kan jeg sige...Secret Oyster har været der altid...et ægte og sprællevende vintage-band i verdensklasse.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jul 2013 00:51

ok - så!

Nemlig!!!! - Secret Oyster var banebrydende udi fusion. Det ER så fedt, at de i et vist omfang kan endnu. Claus Bøhling er sgu også skarp stadigvæk.
I denne tekst fra information: http://www.information.dk/14716 nævnes, at Claus Bøhling nærmest ikke efter '74 var at høre i DK før han med sit Cornwall-baserede "Claus Bøhling Band" var på tur i Danmark. Det var så i 1994 - og....... der var jeg lydmand (FOH) - hvor fedt var DET lige? :-)
Vi talte lidt sammen om gear und so - og han spillede lejlighedsvist på en ældre sort LP Custom - og jeg tog så lige fat i spaden og "så den godt efter i sømmene"- og det var så en ægte årgang '60. po::po ...jeg "aede" den respektfuldt og lagde den i sin noget hærgede, men originale case. (her må godt være stille et øjeblik :cool1: )

I øvrigt ret kompliceret musik han kan vrider af sig ,den kære Bøhling - men sådan er det jo også med resten af den evigt levende hemmelige østers.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf spuncut » fre 12. jul 2013 01:13

Ja Bøhling er fandeme ond på den spade :

(Ka' du spotte den Strat der, Freddy ? Rollernut og Lace pu's.. :Tanke: )

..og der er ikke mange der rører Vogel :

MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Brugeravatar
spuncut

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jul 2013 01:41

Jep - rollernut + lace sensors - kan ikke helt se farven, men tror, det er "gold".

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf spuncut » fre 12. jul 2013 01:57

Ku' det være en Strat Plus fra 93-99 ?
Brugeravatar
spuncut

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken