Tillykke med de fine Beovoxer

Hackenberg skrev:Hvis man ikke er kræsen med formaterne er der meget klassisk i god kvalitet. Jeg vil vove den påstand at det er som at gå fra mono til stereo når man går fra stereo til fire/femkanal UANSET opløsningen på mediet!
Altså AC-3, DTS, SACD eller DVD-audio.
Det kan jeg kun give dig helt ret i. Fake-suround-algoritmerne har jeg dog generelt ikke særlig meget tilovers for, det er min oplevelse at de fleste producerer en lyd som leder tanken hen på at de enkelte instrumenter skæres over med en grovklinget sav.
Min foretrukne fake-suround er 4-kanals stereo hvor bagkanalerne blot er forsinkede, det synes jeg giver en rigtig god dybde og det voldtager ikke det oprindelige signal. Denne kodning fortages vha. direct show på medie-pc'en, som er min primære lydkilde, hvis Yamaha suroundforforstærkeren bliver sat til det lyder det skidt. Yamaha'en skal i det hele taget bare stå på "Straight" ellers går det galt.
Det oprindelige lossless-format (typisk Flac, vaw eller ape) skal dog kodes om til AC-3(Dolby Digital) som er et lossy format, men jeg vil til enhver tid foretrække den dybde som opnås, frem for den "flade" stereo-lyd.
Lige et spørgsmål vedr. træolier :
Jeg har lige fået fat i et sæt fine A25X i teak, fineren er noget tør og ujævn men er ellers hel.
Skal der slibes med ståluld ? Eller de der hvide slibepads ? Hvilken olie kan I anbefale ? Hærdende ? Bivoks ? eller noget andet ?
Jeg håber at det er ok at jeg lige mænger mig med et spørgsmål i din tråd.
MVH spuncut