først fik kontrolforstærkeren lige en overhaling af den nemme slags, der var kommet noget støv i volumenkontrollen, så det var nemt overstået.
Straks værrer står det jo til med min M90 dom er effekt blokken.
Den spiller fint venstre kanal, men i højre overdøves lyden af støj og på mine "gode" stue højttalere kan jeg høre en svag lyd som mest af alt minder om en tonegenerator som skrues op og ned i frekvens (når jeg lader den stå i "tomgang"), så jeg tænkte straks en kondensator, men synes det ser ud jeg har husket forkert og har åbenbart skiftet dem sidst den var på bordet.
Nå men det som får mig til at tvivle lidt på at det er der fejlen ligger " eller den eneste fejl" er at hvis jeg banker på indgangs relæerne så knalder den i højttaleren med fuldt udslag.
tidligere fejl den har haft jeg ikke selv har lavet
1 midtspænding på - 173V mener jeg det var, en kammarat kiggede på den
2 knaldede alle transistorer i begge sider med en kæmpe rigtig flot blåt lys

3 Indgangs signal forsvandt i højrekanal, det lavede highend hifi på garanti, så ved ikke så meget om hvad det var
nu lyder indgangsrelæer og effekt forstærker forvirrende, men Pioneer har på effekt delen
1 control amp
2 cd direct, kører over potmeter på blokken
3 line direct, samme rute
4 cd/ line out
jeg har taget et par billeder af relæerne for at høre om nogen ved om de kan åbnes eller om det er byt til nyt, for jeg kan ikke lure den af.
skal lige nævne at jeg langt fra er radiomekaniker, så gode råd ville være velkommen.
På forhånd tak
hilsen kenneth