af Fredmarantz » tirs 25. mar 2014 22:31
ja, det kan godt være lidt øv, når man ikek sider med enten diagram elelr apparatet foran, men hvis den forstærker er bygget nogenlunde konventionelt, så ville jeg synes, at relæet, som beskytter højttalerne må være det, som vi skal beskæftige os med.
Hvis dette relæ har et tilsodet kontaktpunkt, ville jeg synes, at den ene kanal i både "main" og "remote" skulle være tavs.
Men sidder der nu et højttalerberskyttelsesrelæ til hhv. den ene (main) og den anden (remote) , hvad jeg næsten ikke kan tro, så ville jeg kigge dér som det første.
Jeg tænker: omskifterfejl - en afbrudt forbindelse et sted mellem omskifter - relæ og højttalerterminal.
Dette forudsat at udtalelsen "så kører bussen" betyder, at apparatet kan spille i begge kanaler på samme tid :-)
Vi har jo ikke fået at vide, om den overhovedet kan det? Så kan mange ting være problemet - relæ - omskifter- sikring- afbrudt forbindelse ved fx defekt lodning o. lign.
Jeg tror, Claus, at vi tænker på ca. det samme i runde tal.
Vi må have nogle flere konkrete facts fra trådstarter . Kan den spille i begge kanaler - venter jeg mest på.....
Vh
Freddy