Lenco projekt nr. ?

Alt om GDS

Re: Lenco projekt nr. ?

Indlægaf hmt » man 14. apr 2014 21:16

Nillerviborg skrev:- A Tøws det er sjaauwe de gamle LENCO'er er så populære her på siden - det er nok den spilledåse vi har smidt flest ud af, næst efter Beogram1000++ i den serie - Jeg synes sku aldrig de kører ret godt, og armen er en vits.
Der står vist en 3-4 stykker på skrotlageret, måske man skal lave alle de dyre forsøg engang når der er lidt tid til overs - siden de åbenbart kan blive så gode som det antydes ???

/ Lars

Hvis det skal være helt oppe at ringe, så har de heller ikke så meget med den originale at gøre, bortset fra motor, mellemhjulskonstruktion og tallerken går igen.

Jeg er heller ikke særlig glad for armen, som på den Lenco jeg har, nærmest minder om en pose suppe, man kunne spænde en PU på (jeg tænker på gummiafkoblingen), og med et underligt blik-stift og blødt headshell, der heller ikke synes at være værd at skrive hjem om.

Gravesen skriver i øvrigt om et Lenco-projekt, hvor pladespilleren stadig er bevaret i sin rimelig originale form:

http://www.troelsgravesen.dk/LencoL75.htm

Det er fedt at se så mange er på at bygge Lenco'er. Der er noget sympatisk ved at en så almindelig pladespiller kan komme til at lyde så godt.

Er der nogen som har erfaring med at få lavet skifer-plint her i DK?

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt

Lokalitet: 2300S

Indlægaf Louis » tirs 15. apr 2014 09:38

Nillerviborg skrev:- A Tøws det er sjaauwe de gamle LENCO'er er så populære her på siden - det er nok den spilledåse vi har smidt flest ud af, næst efter Beogram1000++ i den serie - Jeg synes sku aldrig de kører ret godt, og armen er en vits.
Der står vist en 3-4 stykker på skrotlageret, måske man skal lave alle de dyre forsøg engang når der er lidt tid til overs - siden de åbenbart kan blive så gode som det antydes ???

/ Lars

Nu er alt jo relativt. Men til den pris, så synes jeg sgu lencoen er en god grammofon, selvom armen er til grin. Jeg har aldrig oplevet at de ikke køre godt. Jeg synes de køre stabilt og spille med en mass kraft.

Og så er de sgu sjove at arbejde med.

Nu er selv værket her, egentligt færdig.

Så skal der bare laves en plint.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf hificlassic » tirs 15. apr 2014 10:45

det må jeg simpelthen prøve, engang når eksamen er slut midt i juni. Det lader jo ikke til at være svært at skaffe sig et værk.
Flot arbejde Louis.
mvh Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Ehapa » tirs 15. apr 2014 12:39

Fede projekter.

Lenco ligger sig midt mellem thorens124, og garrard 301/401 lydmæssigt ,derfor er mange vilde med dem, de har 124s
Gode timing ,og garrards mellemhjuls dynamik, kunne godt tænke mig at gå igang med sådan et lenco projekt...igen,
Men er aldrig nået i mål..dooh. Godt at se nogen kan.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf LarsW » tirs 15. apr 2014 21:11

Som altid Louis , projekter der bliver flotte og som man kan lære af :thumbsup:
Spændene hvilken arm du kunne tænke dig at anvende denne gang :roll:

Et messingskilt med sort baggrund og i en lidt skrå skrift,
hvor der står Lenco by Louis ;) eller andet, et sted på
fronten af plinten kunne måske også se flot ud.
Kan evt. laves hos den lokale hælebar ( nogle af dem i København´s området laver
også små graveret navneskilte ) , kun en ide hvis det kan bruges til noget.
Held og lykke med projektet :thumbsup:

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf evox » tirs 15. apr 2014 21:27

Det ser godt ud.
Hvad skal du bruge som plint ? Bordplade eller .....

evox
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf hificlassic » tirs 15. apr 2014 21:55

Er det altid L75 man skal gå efter? Jeg kan se at der er en del andre modeller derude og kender ikke forskellen på L75 og L78 mfl.
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Indlægaf Louis » tirs 15. apr 2014 22:31

Tak for de pæne ord. Jeg ved ikke helt med plinten endnu.

L75 og l78 er rimelig ens. Og dem et der mange af, så man kan godt være bekendt at bygge dem om.. L70 skulle være god i sig selv, og lidt synd at lave om. Så er der et par gode modeller mere. Men ikke så mange her i landet. Resten er ikke så spændende:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf evox » tirs 15. apr 2014 22:43

Jeg så på et tidspunkt, en der lavede et plint i en fortovs-flise. jeg kan bare ikke finde link/billedet
Den så rå ud og var sikkert også 'lyddød'
Der skal nok også en go' vinkelsliber og nogle gode skiver til at lave sådan en....

evox
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf hificlassic » tirs 15. apr 2014 22:46

Det kunne være sjovt at "støbe" en i asfalt. Det er da dødt materiale og jeg bor jo tæt på motorvejsbyggeriet :-)
Brugeravatar
hificlassic

Indlægaf hificlassic » tirs 15. apr 2014 22:48

Hvis man som jeg kun afspiller 33 omdr. LP'er kan det så betale sig at fjerne hastighedsvælgeren?
Brugeravatar
hificlassic

Indlægaf Louis » tirs 15. apr 2014 23:31

hificlassic skrev:Hvis man som jeg kun afspiller 33 omdr. LP'er kan det så betale sig at fjerne hastighedsvælgeren?

Jeg har gjort det på en lenco engang. Og jeg synes ikke der var noget at hente ved det. Andet end en meget lidt tungere plint. Jeg gør det i hvert fald ikke igen:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf MDA » ons 16. apr 2014 10:29

Som med alt andet, må der være en model som er bedre end de andre, hvilken model er "the holy grail" inden for Lenco verden?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tonni » ons 16. apr 2014 10:34

Angiveligt at gå uden om de italienske L7x'ere og nøjes med de Schweitsiske...
Samt at holde øje med mellemhjulstyperne. De findes med plast mellemhjul som skulle være no go!
De bedste originale mellemhjul skulle være de femhullede, men er kun hvad jeg har læst på LencoHeaven...
Hvad siger erfaringerne???
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf CarstenB » ons 16. apr 2014 11:13

Nu har jeg jo en L76/s fra Italien, men som jeg kan se det, er komponenter det samme og det er også med den tunge tallerken som også er afbalanceret. Tror det har været noget med produktionsomkostningerne af gøre. Når jeg får en L75, så kan jeg jo se om jeg kan finde andre forskelle.
Brugeravatar
CarstenB

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage