Nillerviborg skrev:- A Tøws det er sjaauwe de gamle LENCO'er er så populære her på siden - det er nok den spilledåse vi har smidt flest ud af, næst efter Beogram1000++ i den serie - Jeg synes sku aldrig de kører ret godt, og armen er en vits.
Der står vist en 3-4 stykker på skrotlageret, måske man skal lave alle de dyre forsøg engang når der er lidt tid til overs - siden de åbenbart kan blive så gode som det antydes ???
/ Lars
Hvis det skal være helt oppe at ringe, så har de heller ikke så meget med den originale at gøre, bortset fra motor, mellemhjulskonstruktion og tallerken går igen.
Jeg er heller ikke særlig glad for armen, som på den Lenco jeg har, nærmest minder om en pose suppe, man kunne spænde en PU på (jeg tænker på gummiafkoblingen), og med et underligt blik-stift og blødt headshell, der heller ikke synes at være værd at skrive hjem om.
Gravesen skriver i øvrigt om et Lenco-projekt, hvor pladespilleren stadig er bevaret i sin rimelig originale form:
http://www.troelsgravesen.dk/LencoL75.htm
Det er fedt at se så mange er på at bygge Lenco'er. Der er noget sympatisk ved at en så almindelig pladespiller kan komme til at lyde så godt.
Er der nogen som har erfaring med at få lavet skifer-plint her i DK?
Vh
Henrik