Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Baker Gurvitz Army - Eysian Encounter

Indlægaf Captain Phoenix » lør 17. maj 2014 20:34

Jeg var (jvnf. en tidligere post her i tråden - se nedenfor) meget begejstret over at opdage Baker Gurvitz Army. Det er altså bare "fed rock der holder"…
:p
Har stadig ikke fået fingere i de to andre LP'er de lavede - men på en plademesse kom jeg til at købe ikke mindre end 2 ekstra af den jeg allerede har…
Tanken var sådan set, at andre kan synes de er lige så gode, som jeg gør, og vil aftage dem (eller bytte med de andre LP'er, de har udgivet).
De er på til salg-listen - se linket i signaturen herunder.
Den ene er en skandinavisk udgave og den anden den org. UK-udgave - begge lyder rigtig godt.

Captain Phoenix skrev:Jeg kan godt lide at gå på loppemarkeder (efter vintage-grej, plader - og andre ting, som min kloge hustru påpeger, at vi allerede har for mange af…) - og det er også sket, at jeg har deltaget i auktioner enten på nettet eller live.

Senest fik jeg sørme hammerslag på 3 flyttekasser (ca. 250) LP'er på en auktion her i København.
Hø-hø… Nu er jet gået i gang med at sortere, rense osv. - hyggelig fritidsbeskæftigelse.
Godt halvdelen var gengangere eller alm. udgivelser, der ikke lige er mig, så det kommer med på træf eller loppemarked i 10-kroners-kasse. Og 20-30 ryger direkte ud - de er for slemme.

Blandt de 60-70 der er mere interessante er denne:

BakerGurvitzArmy.jpg

Jeg aner ikke hvem gruppen er - ud over at "Baker" i gruppenavnet er Ginger Baker (tidl. trommeslager i Cream tilbage i 1960'erne).
Men musikken er god:
Gedigen, swingende 70'er-rock med plads til at der bliver spillet noget solid "spade" - og der er knald på, oh yeah. Meeeget svært ikke at sidde her ved PC'en og stampe med - og det er jo ikke det værste sådan en regngrå mandag.
I rytme-afdelingen gør Ginger Baker sig - positivt - bemærket. Han spiller f…. godt og får lov at fylde.
Tag den med hvis du falder over den - og coveret skal man ikke lade sig afskrække af, selv om det ligner en blanding af hippi, Hans Scherfigs jungle-tegninger og Star Trek (dem med øre-spidserne)...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 19. maj 2014 23:00

Fire nye plader købt i weekenden, faktisk fem men den sidste ( Frankie New York New York) smuttede med kæresten. Mills Brothers er suveræn, lyd og kvalitet er helt i top. Flot produceret med udnyttelse af stereo " effekter ". Pladen helt ridse- og knastre fri. Paramount Records ( http://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_Records_(1969)) , hvilket jeg aldrig stødt ind i før. Louis Armstrong pladen indeholder overspillede gl 78ér og lyder ikke ret godt. Frankie er fra 1959, fin men Charles Aznavour slår ham klart på denne udgivelse med et cover design jeg ikke set før,hvor en flap slags ( lomme) på midter omslagets højreside beskytter "slotten" til pladen hvorpå sangene og medvirkende er præsenteret. Prismærke Magasin 44.50.Barclays .
ømills (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf his067 » lør 24. maj 2014 16:45

Billede

På vinyl, selvfølgelig. Nu tog jeg så springet og købte den på vinyl. Den lyder temmeligt meget bedre sådan end på Spotify.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Storken » lør 24. maj 2014 18:12

Det var tid til noget godt gammelt dansk prog rock! Så jeg hev Culpeper's Orchard - S/T ud af ølkassen og skruede godt op. Nu bliver der rigtig rocket!

Billede
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken

Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Indlægaf pqrannes » lør 24. maj 2014 21:26

Nu snurrer gårsdagens fund fra en genbrugsbutik i Thisted:

Billede

[Sounds of Synanon: Joe Pass m.fl]

En "sober" plade fra '61 (alle musikerne er tilknyttet Synanon rehap-projektet) i det fundne eksemplars tilfælde en Fontana version. Der er skøn bob jazz fra de gode år, og man mærker næsten ikke at musikerne (angiveligt) ikke (længere) er på stoffer.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf B&O Vintage » tirs 27. maj 2014 22:25

Kirkens Korshær forsynede mig med denne lækkerbidsken fra 1979
Village P.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf Edge » tirs 27. maj 2014 22:36

Paco De Lucia, Flamenco guitarist af de bedste

Billede

Fandt ham egenligt vad at lytte til Grisha Goryachev som osse kan noget med en guitar

https://www.youtube.com/watch?v=gMCak0-0WNw
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf spuncut » tirs 27. maj 2014 23:03

Paco De Lucia Rocks... Big time !!!
Her i selskab med John McLaughlin og Al Dl Meola
Meditarena Sundance :
http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ
Forøvrigt så går det urimeligt hårdt ud over ens egen selvtillid, som udøvende guitarist-wannabe, at lytte til den slags banditter.
For at komplettere selvpineriet kan jeg supplere med :
Stochelo Rosenberg - The Sheik of Araby :
http://www.youtube.com/watch?v=7yPyIduOy0U
Jeg tror sq der er noget galt med den guitar der, sådan lyder min da i hvertfald ikke :Skor:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Fredmarantz » tirs 27. maj 2014 23:08

Jeg kender det satans sjov med, at de decideret farlige guitarister får én til at overveje at lægge spilleriet på hylden. men...der SKAL jo være nogen, som man altid kan forsøge at efterabe (selvom det sjældent lykkes) og i øvrigt have som en slags idoler - det bliver vi nok ikke for gamle til. De gutter, du lytter til nu - er uhyggeligt farlige.
Ja- deres guitarer lyder lidt mærkeligt - tror du ikke, at optagelsen er sat på en for hurtig hastighed også??? Måske en defekt båndmaskine el. lign - det tror jeg helt bestemt :-)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf spuncut » tirs 27. maj 2014 23:28

Værre bliver det blot hvis man søger på koreanske børn :
http://www.youtube.com/watch?v=dYDItNO-AKg
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Brugeravatar
spuncut

Indlægaf spuncut » tirs 27. maj 2014 23:46

Eric Clapton blev en gang spurgt af en journalist om "hvordan det er at være verdens bedste guitarist ?"
Clapton svarede "I don't know, ask Doyle Dykes"
Såå skal vi lige nuppe et par stykker med ham og lade det være ved det :
http://www.youtube.com/watch?v=dBRluhR6v8U
MVH spuncut
Brugeravatar
spuncut

Indlægaf guh » ons 28. maj 2014 02:22

HM ! musik (bestilt)og på vej -- Sugar Ray & Blue Tones -- fandt et klip-- hvor Kid Andersen også er med- det svinger rimeligt godt og når det gør det - så må de (for min skyld) godt være amatører -

https://www.youtube.com/watch?v=3WkOXkUH_-w
guh

Lokalitet: Horsens

Indlægaf spuncut » ons 28. maj 2014 13:47

Til dem der ikke kan få nok sigøjnerguitar kan jeg anbefale hele 3 timer i selskab med Bireli Lagrene, Rosenberg og et utal af andre fantastiske musikere :
http://www.youtube.com/watch?v=i4j8vi6F6Yk
MVH spuncut
Brugeravatar
spuncut

Indlægaf Captain Phoenix » ons 28. maj 2014 22:18

I 10-kroners plade-kassen (min egen :lol: - fra et større auktionskøb) faldt jeg over denne skive, der var på vej videre, hvilket jeg så har besluttet var en fejl. Det er forresten også 1.udgaven med flip-back cover - altid en god ting.

The Equals.jpg

Har aldrig hørt om The Equals - men dette er deres debut-LP.
Musikken er (pæn) pop med et lille strejf af blues-undertoner.
Og meget lige-ud-af landevejen med forudsigelige melodier og tekster - tankvækkende at den er fra samme år som The Beatles udgav Sgt. Pepper. Dér er fan'me langt op!!! Men "Baby, Come Back" blev et lille hit for The Equals og lyder OK også i dag. En del af de andre numre holder faktisk også.

Og så kan jeg ikke mindes andre s/h-blandede grupper, der gjorde sig bemærket i 1967.
På dén front var de måske foran - og gruppens navn sendte vel også et signal om, at hvide var lige så gode som sorte (og omvendt). Dét var bestemt ikke holdningen alle steder i '67 (og så skal jeg nok stoppe videre politisering her…)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf pqrannes » ons 28. maj 2014 22:44

spuncut skrev:Værre bliver det blot hvis man søger på koreanske børn :
http://www.youtube.com/watch?v=dYDItNO-AKg
MVH spuncut

De små koreanske robot-mennesker er både fascinerende og skræmmende.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken